Death Metal Damnation
2014. január 11.

Eléggé furcsán érzem most magam, mert talán két éve lehettem utoljára koncerten. Koncertbeszámolót pedig még életemben nem írtam, úgyhogy a defektes embereknek járó elnéző türelmet most megérdemlem szerintem. Az apropót az adta, hogy a Neverheard góré Káger Balázstól rendeltem egy pólót, és egyeztetni próbáltuk a dolgot (minek postázzunk, ha esetleg élőben is összefuthatunk). Mondta, hogy ezen a napon itt lesz a szűk életterem origójában, vagyis a királynék városában. Rendben, akkor pacsi és póló.
De ha már elmentem a tp-re, akkor lehente ez pár lépéssel több is, ahol pont embernyúzó zenét tár elénk három csapat.
Egyből a bejáratnál meglepetés ért, mert általam régen nem látott arc tűnt fel (erről nyilván én tehetek). A '95-ben alakult, már feloszlott, de időnként még koncertezgető The Buttholes Molnár "Debil" Lacija kérdezgette az embereket, hogy támagatnák-e a zenekarokat. A 2006-os Játék című lemezüket az EDGE adta ki annak idején. A közönség soraiban feltűnt még Gutted Sanyi is, a Metallophilia négyötöde, Szaki a Stonebladeből valamint Dudás Attila a Tales of the Morbid Butchers Fanzine szerzője.


Balázzsal kipakoltuk a disztrós cuccokat, majd érkezett a Purulent Rites. A Niedergang, Limb for a Limb, Kolp, Veér legénységből két éve verbuválódott csapat a közép-, és lassabb tempóban kovácsolt death metalt süvöltött felénk, kellően megalapozva az estét. Közben a Metallophilia Ivánjával beszélgettem, így fél füllel figyeltem csak az eseményeket. Ami nagyon meglepett, hogy Jim Jones mennyire más orgánumot présel át a torkán ahhoz képest, amit a Kolpban művel.
Mivel a Metróban 10 után hangerőcsökkentés javallott (belváros), a kezdés pontosan volt időzítve, ennek ellenére (vagy talán azért, mert a hely törzsközönsége megszokta a dolgot) szép számmal volt látogató.
A Krampüs az új lemezére készül, és örömmel hallottam, hogy némileg hosszabb dalok is tervbe vannak véve. Náluk a problémát a hangzás jelentette egyedül, mivel a cintányérok élesen szétcsapták a gitár nem túl jól belőtt hangját. A basszer pedig a futott még kategóriában foglalt kábé helyet. Amikor viszont hallható volt, meggyőzőnek tűnt, tehát Bicaj tulajdonképpen sikeresen teljesítette a küldetést, miszerint basszer/énekessé vált.
Egyébként Tommy nyolchúros gitáron nyomta, ami a hangzás szempontjából lehetett még mérvadó. Én nagyon nem vagyok a nyolc húros gitároknak híve, mivel az a frekvenciatartomány már belelóg a basszuséba, így időnként egymást fedik el (vagy inkább a gitár a basszust). Magyarul hangerő és EQzás is illett volna arra a gitárra. Elölről (a színpad előtt) egy kicsit jobb volt a helyzet, de ott sem nagyon szóltak Tommy fifikás riffjei. Örültem viszont a szólóknak. Azok azért átjöttek.
 
A szintén új lemezre készülő Age of Agony rövid beállása után azonban javult az összkép, itt már hallottam a basszert rendesen, néha még túl jól is. Ez megint csak a gitárok rovására ment egy picit. Külön történet, hogy sokat segítene ezen a problémakörön az, amit jó pár éve hajtogatok, de valahogy tabunak számít ez a dolog a death/black/thrash/és mindenféle metalbandáknál... Mégpedig az, hogy lentebb lehet venni a hangerőt. Mondjuk a Metróban ez talán pont nem lehetséges, mivel kicsi a hely, így a dob eleve meghatározza azt (magyarul, ha lentebb vesszük az alapokat, akkor csak a dob fog hallatszódni). Így itt megbocsájtottam. Viszont ez is az egyik oka annak, hogy nem érdekelnek a koncertek. Nagy hangosításnál, ahol lenne mozgástér, ott is gyakori jelenség, hogy a zenéből semmit nem hallani, mivel a káoszhatáron felülre hangosítanak a "hangmérnökök".
Nem az a jobb metalbanda, amelyik hangosabb...
Az meg nem vígasztal, hogy ismerem a dalokat, így úgyis tudom, hogy ki mit játszik.
Mindegy, a koncert nagyon lendületes, ütős volt, és ami nagyon tetszett, hogy a tagokról lejött, élvezik a dolgot (Kálmánt kivéve talán, ő roppant szigorú volt végig :-D). Azon lepődtem csak meg, hogy a dobos Kovács Balázs időnként alig észrevehetően belassul, amit szerintem túl sokan nem vehettek észre, még bőven belefért abba a kategóriába, ami még jól is esik, mivel jelzi: ember ül a dob mögött. Ezt leszámítva egy rettentő gyilkos és élvezetes koncertet hallhattunk.

Egy másik előnye annak, hogy a Metróban emberi időpontban van kezdés az, hogy az utolsó koncertre nem feleződik / harmadolódik a közönség, illetve, akik ott maradnak, nem szárazra vedelt aggyal szédelegnek. Természetesen nálunk is volt házipálesz, de akarva sem tudtuk volna magunkat ostobára inni az utolsó koncertig. Ha még a hely mérete is akkora lenne, hogy elfér benne egy metalbanda hangereje, biztosan többet járnék koncertekre.


Death_Metal_Damnation
Írta:
Nagaarum
2014. január 13., hétfő, 08:30
Facebook:
bahon 2014. január 14., kedd, 21:22
bahon
Csatlakozott:
2007. március 29.
Hozzászólások: 2838
(yes)
A koncert teljesen más élményt nyújt(hat), mint ugyanazon dalok otthoni hallgatása. Sehol nem tudok annyira egyesülni a hangok lelkületével, mint lehunyt szemmel a színpad előtt, amikor a hangszerek generálta hangfalakból áradó léghullámok megmozgatják belső szerveimet. De ugyanilyen fontos számomra az önkéntelen mozgások szabadon kivitelezhetősége, amikor nem kell szégyenkezve bocsánatot kérnem, ha egy hangra önkéntelenül a magasba csapódik a kezem, derékszögbe hajolva rázni vagyok kénytelen a buksimat, vagy éppen ritmikus ugrálásba kell átadnom magam.
Viszont igazad van abban, hogy kis térben még jól szóló, vagyis maximálisan élvezhető élő előadást még nem hallottam.

Én azt tanácsolom, hogy járj el többször, feledkezz meg a külvilágról és add át magad a hanghullámoknak. Ha szerencséd van, repülni fogsz, vagy sírni.
Koncertek
SzegeDEATH fest. 5.
május 26.,
Gin Tonic Klub
The Lord of the Underworld Tour 2018
május 30.,
Dürer Kert
Metalfest Open Air 2018
június 1., 10:00,
Amfiteátr Lochotín
Rise Aganist
június 6.,
Budapest Park
Nova Rock Festival 2018
június 14.,
Pannonia Fields
Killswitch Engage
június 16.,
Akvárium Klub
Body Count, Powerflo
június 17.,
Budapest Park
továbbá
© 2001-2018 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 0.077 seconds to render