Nos, az ez évi „A Social Berserker” albummal jelentkező orosz trió minden várakozásomat felülmúlta. – Őszintén bevallom, hogy időközben el is feledkeztem róluk. – Az album első hallgatása után leszűrhető, hogy minden kétséget kizáróan sikerült megtalálni a helyes zenei ösvényt, s szikla szilárdan kiállni a death metal stílus mellett. Így most már egy egységes, tizenegy (illetve tizenkét) dallal teli albumot tudhatunk magunkénak.
A hangzást illetően pedig igazán nem lehet semmi panaszunk, garantálom, hogy a stílus rajongóinak minden elvárását maximálisan ki fogja elégíteni. – Elég, ha csak annyit mondok, hogy tessék azokat a rozsdás csigolyákat bemelegíteni?!
Szerény véleményem szerint a horda ezzel az albummal vált végleg „nagykorúvá”. – Miért is? – Nincsenek hatások, nem ütközik bele az egyszerű mezei hallgató olyan nótákba, amelyekre rá lehetne sütni, hogy ez olyan, mint x. banda y. száma. Érződik a stíluson belül az egyéniségre való törekvés. Sőt, még tovább megyek. Végre eltűntek Enoth szólójából az előző lemezt jellemző Carcass, Vader hatások is.
A jelenlegi „trendekkel” ellentétben tiszta szerencse, hogy az előző albumot „feldaráló” felállásban sem történt változás, így aki a dúrva groove-okkal, kiállásokkal, ízes szólókkal és könyörtelen énekkel tarkított death metal-on kívül nem vágyik többre annak ajándék ez az album.
Ahogyan már azt a fentiekben jeleztem, a tizenegy nótát tartalmazó albumon van egy jelöletlen tizenkettedik is, amely nem más, mint a Metallica végtelenül agyonbrutalizált „Creeping Death„-jének feldolgozása. – Még szerencse, hogy a srácok vigyáztak az arányokra…
Ezek után más már nem is maradt hátra, mint egy utolsó megjegyzés az albumhoz: – Ez kérem egy igazi keletről érkezett pofon azoknak, akik azt hiszik, hogy onnan csak a vodka folyik.
9.5/10
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.