Cross Vault
Spectres Of Revocable Loss (2014)
 
    Szereted az angol Warningot? Lázba hozott annak idején az új lemezhez lassacskán készülődő 40 Watt Sun? Esetleg csak egyszerűen lebegnél egyet a szellemvilág gyámoltalan lelkeivel? Bármelyikre igen a válasz, a Cross Vault bemutatkozó lemezével nem lőhetsz mellé. A 2013-ban indult német duó, becsületes nevükön N. és M. rongyosra hallgatta a 15 év alatt összegyűlt, mégiscsak szerény méretűnek mondható Warning életművet és miután ordított a lejátszójuk a folytatásért, ezért összehoztak egy Patrick Wilson legendás bandáját másoló zenekart, a Cross Vaultot. Kezdetben megtanulták a klasszikus szerzeményeket és sokat, sokat játszották, míg nem megszülettek az első saját dalok, amit nyugodt szívvel kiadhatott  volna Wilson csapata is, a kutya sem venné észre a minőségi különbséget a két banda  között. A lemez annyira bejött a tagoknak, hogy hamarosan megszaporodtak és  koncertezni kezdtek, még a Hammer Of Doom fesztiválon is szerepelhettek. A dobok  mögé a Nocturnalból és a nagy múltú Angel Of Damnationból ismerős Skullsplittert    ültették, másodgitárosnak csatlakozott G. és basszernak a szintén Angel Of  Damnationös Forcas. Ebben a felállásban kezdtek neki a 2015-ös év második felére  ígért második lemeznek, amit szintén az Eyes Like Snow hoz majd el nekünk.
    De maradjunk egyenlőre a Spectres Of Revocable Lossnál. Ahogy a Warning esetében megszokhattuk, ez a zene nem való bármilyen hangulathoz, helyzethez,  nagyon ki kell nyitni az antennákat a befogadásához, mert ez a minimalista módon közvetített határtalan bánat, gyötrelem és nyomor nem csúszik le bármikor a torkunkon. A mélyre hangolt gitárok inkább csak morajlanak, lüktetnek, mintsem dallamokat játszanának, a hangzás minden hangszer esetében kísérteties és sötét, nem beszélve N. énekéről, ami tökéletes ahhoz, hogy igazi főszereplője legyen egy ilyen projektnek. A zene keserédességéhez, melankóliájához jól passzol a George Orwell 1984 c. regénye által ihletett borítókép is a pofás zenekari logóval. Az anyagon 5 teljes értékű dal szerepel, ami mellé megkapjuk a Footprints c. Warning dal feldolgozását, ami akár a lemez részét is képezhetné. A dalok 5-8 perc között mozognak, de véletlenül sem kúsznak olyan szélvész gyorsaság közelébe, mint például egy középtempó. Erre jó példa a nyitó Void Of Old, Void To Come, ami fantasztikus akusztikus részekkel hívja fel a figyelmet az élet véglegességére, kiúttalanságára, miközben magához édesget dallamaival, mintegy hipnotizálva a hallgatót. Ez a nyitás egészen könnyednek tűnik a folytatásban érkező A Query In Chainshez képest, ami egy igazi doom ballada, mely időnként az aranykorában járó While Heaven Weptre emlékeztet leginkább a maga súlyával, kórusban előadott gyönyörű refrénjével. Szenvedélyére, sötétségére még egy lapáttal rátesz a leghosszabb tétel, a Home, amit rögtön ellensúlyoznak is a valamivel lendületesebben kezdő Rails Departinggal. Persze ettől még nem várhatunk vidámságot, főleg, hogy a lemez legdepressziósabb dala követi, az At Our Bleakfest, ami minden doom kedvelő szívét képes lesz megdobogtatni.
    Hiába a sok hasonlóság, a nulla egyediség, egyszerűen képtelenség nem szeretni a Cross Vault bemutatkozását, mert visszaadja egy nagyszerű banda legjobb pillanatait, nem lemásol, hanem folytat egy életutat olyan minőségben, hogy érdemes legyen várni a hamarosan érkező folytatást, amire most nem kell éveket, évtizedeket várnunk...


Cross_Vault_Spectres_Of_Revocable_Loss_2014
Kiadó:
Stílus:
melankólikus, tradícionális doom
Értékelés:
 
Pont
: 9 / 10
 
Külalak
: Igényes
 
Hangzás
: Jó
Dalok:
1.Void of Old, Void to Come
2.A Query in Chains
3.Home
4.Rails Departing
5.At Our Bleakest
6.Footprints (Warning cover)
Írta:
boymester
2015. június 24., szerda, 13:59
Facebook:
Professor Emeritus - Take Me To The Gallows (2017)
Kritika, boymester @ 2017. november 17., péntek, 19:16
Anatomia - Cranial Obsession (2017)
Kritika, boymester @ 2017. november 11., szombat, 17:23
Spectral Voice - Eroded Corridors Of Unbeing (2017)
Kritika, boymester @ 2017. november 11., szombat, 15:17
Amenra - Mass VI (2017)
Kritika, boymester @ 2017. október 21., szombat, 14:27
Sorcerer - The Crowning Of The Fire King (2017)
Kritika, boymester @ 2017. október 21., szombat, 10:52
Sons Of Crom - The Black Tower (2017)
Kritika, boymester @ 2017. október 17., kedd, 20:08
Koncertek
METAL XMASS 2.
december 23., 19:00,
Hemo Klub
december 29.,
Dürer Kert
Christmass Blackmass VIII.
december 29.,
Ti Ti Tá
Gloryhammer, Civil War, Noctis
január 8.,
Barba Negra
The Rise of Chaos World Tour 2018
január 21.,
Barba Negra
továbbá
© 2001-2017 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 0.019 seconds to render