AngelSeed
Crimson Dyed Abyss

(Sliptrick Records • 2015)
oldboy
2016. március 3.
0
Pontszám
9
Az AngelSeed egy 2007-es keltezésű horvát banda, akik szimfonikus hangzatokkal átitatott power, thrash, gothic metalt csapatnak, kifejezetten slágeres formában. Első kiadványuk 2014-ben jelent meg, a zenekar nevét magán viselő 3 számos EP képében. Aztán tavaly év végén látott napvilágot bemutatkozó nagylemezük, a Crimson Dyed Abyss. Melyen megtalálhatók az EP dalai is. És további 8 új szerzemény. A szextet semmi különöset nem produkál az egy órás album alatt, csupán a jól bevált formula szerint jár el. Mégis, a végeredmény roppant szórakoztató. Valószínűleg azért, mert elég fogós nótákat sikerült összehozniuk. Kiadójuk oldalán olyan csapatokat neveznek meg hatásaikként, mint Within Temptation, Testament, Paradise Lost és Megadeth. Ezekhez nyugodtan oda lehet gondolni további énekesnős fogatokat. Ivana Anić személyében van egy kellemes külsővel és orgánummal megáldott fronthölgyük, akinek a dallamérzékére sem lehet panaszunk! Szerencsére nem egy áriázós fajta, inkább pop/rockosan dalolászik. Komoly szerepe van abban, hogy ilyen emlékezetesre sikerült ez a korong, de sok énekesnős gárdával ellentétben ő nem viszi el egyedül a show-t, nem rendeli alá magának a hangszeres szekciót. Ugyanis az instrumentumok is legalább olyan fontosak, mint Ivana énektémái.
Azért nem 100%-ban női vokál hallható a lemezen, mert egyrészt a kórusokban, háttárvokálokban a banda férfi tagjai is kieresztik hangjukat, másrészt két vendégénekes is fölbukkan.


Az egyik, a Mercenary-ből ismerős Mikkel Sandager Pedersen, aki rögtön a nyitó Bloodfield-ben riogat. Ivana volt annyira előzékeny, hogy átadta neki a kezdést, hisz Mikkel rikácsolásával indít a dal. Pofás egy tétel, az intro kivételével gyors tempóval hódít, egyben a CD legrövidebbje, az egyetlen 5 perc alatti nóta. A Dancing with the Ghosts sem funeral doom, a verzékben némi férfi ének is fölbukkan, a refrénje pedig hatalmas! A középrész táján elővezetett keleties dallamvilágú váltás szintén rendben van! Én ebben a számban látom a legnagyobb slágerpotenciált.



Lágyabb vizekre evez a Man with Black Roses, higgadtabb tempóval operálnak benne. Amolyan power-lirai darab. A refrén alatti férfikórus nagyon el lett találva! Csakúgy, mint a sírós (iker)gitárszóló. A Forever Blind-dal ismét felgyorsulnak az események, thrash-es témák, riffek uralják a dalt. Ehhez illően a szóló sem lóg ki a sorból, stílushű, ahogy lennie kell. Az ének meg szokás szerint fogós. És milyen frankó grúvok zárják a darát! Zsír! A Leaving All Behind-ban csatasorba áll az akusztikus gitár is, újabb színnel gazdagítva az eddig sem fekete-fehér palettát. Ez már a második, jobb híján power-lírainak titulálható nóta, és úgy tűnik nagyon érzik ezt a vonalat. Is…
A Fallen Angel az ötödik nagyszerű szerzemény. A kezdő hipnotikus kórus, majd később a mennydörgő basszusfutamok, és persze az újabb eltalált refrén ezt a dalt is ellenállhatatlanná teszik. A lemez legpszichósabbja a Schizo-head, ami címéhez hű hangulatot áraszt. És olyan thrashes részeket tartalmaz, hogy ihaj! Van itt minden, blastbeat, duplázó, stb. Az ellenpont itt is a bombasztikusan slágeres refrén. A nóta utolsó harmada egy prog. metal lemezen is jól mutatna! A Dreamer / Breaking Dawn-ban Ivana duettezik egy Zoran Mišić nevű úrral, akinek Russel Allen-t megszégyenítő orgánuma van! A refrén heroikus, persze kicsit szirupos is, de mégsem tudok rá rosszat mondani. A leállós középrész, az effektezett női vokállal pedig bravúros! A Soulcollector a „kütyüs” dal, ebben kapott legnagyobb teret az elektronika és ha hiszitek, ha nem, ez a modernebb hangszerelés is fekszik nekik! Jó kis súlyos nóta lett ez, bizony ám!
Aki hiányolta eddig a zongorát, az a The Healer-ben kap belőle egy komolyabb dózist. Bár rendben van ez, és a záró, lassan, csöndesen csordogáló Now is, de egy icipicit ingerszegényebbnek érzem őket a korábbi dalokhoz képest. De még ezzel együtt is majdnem maximálist nyújtott az AngelSeed. Az igényességre való törekvés megkérdőjelezhetetlen, a vonós/klasszikus hangszerek autentikusak, nem pedig művik. A lemez külseje szintén imponáló: két oldalra kihajtható digipak, vaskos, karmazsin és lilás színekbe burkolózó szövegkönyv. A hangzásért pedig Jens Bogren felelt…

Ritkán hallgatok ilyen stílusú muzsikát, de nekem a Crimson Dyed Abyss legalább annyira bejön, mint a sokak által nagyra tartott Epica lemezei. Sőt!
Ígéretes bemutatkozás!




Hexvessel Hexvessel
április 24.