Cities of Mars
Celestial Mistress

(Suicide Records • 2016)
Armand
2016. október 23.
0
Pontszám
8
A 2014-ben alakult svéd heavy psychedelic/fuzz/doom trió, a Cities of Mars tavalyi Cyclopean Ritual/The Third Eye EP-je után egy újabb elnyújtott, kozmikus málhákkal megpakolt kislemezzel jelentkezett.
 
A Danne Palm – basszusgitáros/dalszerző (ex-Marulk, Monolord), Christoffer Norén – gitáros (ex-Benevolent), és Johan Küchler – dobos/énekes triójának legújabb három számos Celestial Mistress kislemeze egyenes folytatása elődjének, ami egy a Marson történő ősi civilizáció kutatásának történetét meséli el, amit az 1970-es években egy szovjet titkos űrprogram keretében hoztak létre.
 
„1971-ben a Szovjetunió egy titkos KGB ügynököt küldött a Marsra. Aki a kezdeti jelentései után nyom nélkül eltűnt. A küldetés kimeneteléről szóló információk a kommunikációs jelentésekkel együtt titkosítva lettek, illetve eltűntek. Egészen mostanáig!”

A Gaze of Leviathan masszív doom riffkkel és pszichedelikus fuzzokkal alítatott progresszív sagája egy kozmikus, rétegekként felépített szikár hangulattal indítja útnak a valamivel több, mint 27 perces kislemezt. Amit a dallamosabb felépítésű neo-prog-sludge metalos Beneath a Burning Sun követ, melynek történetében egy ősi marsi vadászpilóta gépét lövik le, hogy a szovjetek megszerezzék a gép marsi-térbeli mozgáshoz szükséges ˝antigravitációs˝ folyadékkristályos vezérlőegységét. 
A záró 11 perces három tételes Celestial Mistress: Worlds Collide/Gardens of Bahb-Elon/Return of the Witch space-psy-blues jellegű kompozíciója a Marsi Városok (Bahb-Elon) és az Ég Úrnőjét (Nadia) összekötő szimbiózisát, valamint rejtett birodalmát mutatja be.

 

 
Az űrkutatás, és a konspirációk valós, vagy valótlan eredményeként, a svéd Cities of Mars által megismerhető Nadia Saga ezen része képes egy kifinomult, de hangulatilag zordabb atmoszférákba is elnavigálni hallgatóit. Aminek minden bizonnyal lesznek még titkos, eddig fel nem fedett folyatásai.