Autopilot – stúdió-sessionnel zárják az évet

A budapesti Autopilot zenekart is utolérte az aktuális ingatlanpiaci pezsgés miatti kényszerköltözés. Sok banda járt így az elmúlt években, de a progresszív space rockot vegyítő srácok nem tököltek, hanem egyenesen egy saját stúdiót hoztak létre, amit most megjelenő, Pinewood Live Session 2019 című anyagukkal avatnak fel.

Persze a hangműhely megépítése nem egy légből kapott ötlet volt: “Évek óta szívunk vele, hogy nem találunk egy olyan stúdiót, ahol egyszerre jól érezzük magunkat, és a munka is zajlik rendesen, miközben a hangmérnök is azt hallja, amit mi. Én az elmúlt években amúgy is ráálltam a hangutómunkára a reklámszakmai kötődésem miatt, így most Sipos Ábris barátunkkal (a The Royal Freak Outból, aki a felvételek mestere is egyben) vettünk egy mély levegőt, és megcsináltuk a saját hangstúdiónkat. Azt hiszem, nem is avathatnánk méltóbban, mint egy saját zenekar kiadványával.” – mondja Köge (basszusgitár) csillogó szemekkel.

Rátkai Márton (gitár) hozzáteszi: “A költözéssel megint egy korszakát zárta le az AP, szóval úgy gondoltuk, a legszebb búcsú az lenne, ha egy-egy kedvencünket picit kipolíroznánk és egyben eljátszanánk. Ez nemcsak nosztalgia, hanem kihívás is, mert nem egyszerűen újravettük a dalokat sávonként, hanem egyben játszottuk el őket, így is kerültek rögzítésre. Mit mondjak, izgalmas volt, hogy nem hibázhatunk. Leadtunk a felvétel közben pár kilót! De mivel itt-ott pár meglepetéssel is megpakoltuk a dalokat, tényleg full-extrások lettek. Pont ezért érdemes azoknak is csekkolnia őket, akik már ismerik a témákat.

Az egyik dal (These Waves Never Break) a csapat első nagylemezéről lett kiválasztva, a másik kettő (Animals Near To Extinction és Where The Sky Begins) pedig annak idején külön-külön singleként jelent meg. Ebben a live formában mától a streaming platformokon is elérhető mindhárom dal. Szabó Zoltán operatőrnek hála pedig, aki szívesebben hallgat zenét YouTube-ról, az hangulatos vizuális körítést is kap az Autopilot régi-új EP-jéhez.

Tavasszal készül majd egy újabb Pinewood Live Session is, ahol egy korábbi daluk mellé két új tracket is rögzítenek majd. Addig is, nézzétek és hallgassátok, és, hogy a srácokat idézzük: “Hesteg élőzene! Hallgassátok a kedvenc bandáitokat és járjatok el a koncertjeikre!“.

Cień – új mini-lemez

Sickness Called Mankind címmel egy új “melankolikus, depressziós aurával megtöltött” mini-lemezzel tért vissza a lengyel post-back metalos Cień.

Agregator – ez a műfaj mindmáig megtalálja a közönségét

A tatabányai Agregator utoljára 2017-ben jelentkezett nagylemezzel. A Semmiből, a semmin át címmel megjelent albumuk kiadása óta keveset hallhattunk a csapatról. A bandával kapcsolatos dolgokról a zenekar vezetőjét, az énekes Mikus Tamást kérdeztem. Szia! Mi a helyzet jelenleg a zenekarral? Több mint két év telt el az utolsó album óta. Dolgoztok már az új számokon? […]

Giver – a reklámokból kapott boldogságunk

New Gods címmel mutatta be új dalát a német hardcore metalos Giver zenekar, amely február 7-én megjelenő második lemezük, a Sculpture Of Violence első előzetese is egyben.

New Gods a reklámiparról szól, ami egy olyan rendszer kinövése, amely a hiányosság érzésén alapszik, és soha nem lesz elég. A reklám, nem az Önös igényeinek kielégítését célozza meg, hanem elsősorban az, hogy megteremtse őket. A legrosszabb dolog, ami a kapitalizmus alatt történhet, az, hogy minden álmunk valóra válik, és nincs semmi másunk, amire vágyhatunk, ezáltal egyszerűen boldogok vagyunk.

Slogan – szubkultúrális szempontból nevezhetjük korszakalkotónak

A Slogan zenekar a ’80-as évek végétől kezdődően közel egy évtizedig volt része a hazai színtérnek. Több, mára legendássá érett demo felvételt, egy nagylemezt és két gyűjteményes kiadványt követően beszüntették tevékenységüket, majd 2016-ban egy új lemezzel jelentkeztek. Azóta újra “szinte” teljes a csend a zenekar körül. Ennek okáról, illetve a régi időkről kérdeztem a csapat […]

Aronious – szélsőséges, de mégis kifinomult

A progresszív tech-death metalban utazó Aronious jövő év március 13-án adja ki Perspicacity címet viselő első lemezét. A 2011 óta működő banda már kezdetek óta az amorf, szélsőséges, de egyben kifinomult technikai megoldásokra törekedett zenéjében, melynek eredményeként 2014-ben jelentették meg Truth In Perception című EP-jüket. A banda értékeiben továbbra is ezt a vonalat követi. Lemezükről első ízelítőül Delusions Of Superiority daluk szöveges videóját lehet megismerni.

Iron Curtain – hallgasd meg új lemezüket

Danger Zone címmel jelent meg a spanyol heavy/thrash/speed metalos Iron Curtain negyedik albuma.

Visszatérünk… a Veszélyzónába! 3 évvel legutóbbi lemezünk után újra megemeljük az öklünket, és heavy metalra rázzuk a fejünket. Ez az új lemez a legprofesszionálisabb munkánk, rajta 8 vadonatúj dal, amiket a ’80-as évek Heavy Metal aranykora ihletett.

Vredehammer – Agressor -albumelőzetes

Az eredetileg 2009-ben csak egy stúdióprojektnek indult norvég detah/black metalos Vredehammer 2020. március 6-án, Viperous címmel adja ki harmadik albumát az Indie Recordings gondozásában. A lemezről elsőként Agressor daluk hallgatható meg.

Necrowretch – egy újabb sötét zsoltár

The Ones From Hell címmel február 14-én jelenik meg a blackened metalos francia Necrowretch negyedik albuma, amiről újabb sötét zsoltárként máris itt van címadó daluk szöveges videója.

Necrowretch – The Ones From Hell
(Season Of Mist)

01. Pure Hellfire
02. Luciferian Sovranty
03. The Ones From Hell
04. Absolute Evil
05. Codex Obscuritas
06. Darkness Supreme
07. Through The Black Abyss
08. Necrowretch

Ihsahn – Stridig – EP-előzetes videó

Ahogy arról már olvashattatok jövőre érkezik az Emperor frontembere, Ihsahn két részes új EP-je. Az EP-sorozat “black metalosabb” első része február 14-én, Telemark címmel lát majd napvilágot, amiről máris itt van Stridig videója.

Az EP-n 3 vadonatúj dal, valamint egy Iron Maiden és egy Lenny Kravitz feldolgozásdal hallható majd.

Ihsahn – Telemark EP
(Candlelight)

01. Stridig
02. Nord
03. Telemark
04. Rock And Roll Is Dead (Lenny Kravitz)
05. Wrathchild (Iron Maiden)