"... Az örökmozgó tovább mozgott, és máris egy minden eddiginél erőteljesebb próbaidőszak kellős közepén találta magát.
Elhatároztuk ugyanis, hogy a következő lemez csakis és kizárólag vadonatúj számokból lesz összeállítva. Ez tulajdonképpen nagy merészség volt, mert a közönség nagy része a régi, már jól ismert számok lemezre tételét követelte, ugyanakkor szép számmal mások, újságírók is, annak a véleményüknek adtak hangot az első lemez után, hogy könnyű a régi dicsőségből élni, meg hogy múzeumot játszunk, meg nincsenek zeneszerzők a bandában, úgyhogy végül ezért döntöttünk a kizárólag új számok mellett.
Arra biztosan emlékszem, hogy minden áldott nap próbáltunk délelőtt 10-től délután 5-6-ig. Érdekes módon, különösebben senki nem lázadozott, úgy látszik mindenkit elkapott az alkotás láza, elég gyorsan születtek a dalok és a szövegek is.
Akkoriban az a mondás járta, hogy egy lemezt mindenki tud csinálni, de a második, az az igazi értékmérő, tudja-e tartani a színvonalat, illetve felül tudja-e múlni önmagát a zene, képes-e fejlődésre az előzőhöz képest?
Az biztos, hogy nem hiába dolgoztunk olyan sokat az új lemezen, valóban eléggé más lett, mint az előző, a keresztségben a Heavy Medal címet kapta és tulajdonképpen itt érhető tetten először igazán egyfajta, szinte az egész lemezen végigvonuló politikai hangvétel.
Szövegvilágában leginkább az 1998- as Kutyából szalonna meglátásaihoz hasonlítható. Már a címadó Heavy Medal is egyfajta szembenállást fogalmaz meg, ha ők nem adnak semmit, akkor majd a zenekar kitünteti saját magát. "Védett korba kerültem, a kitüntetést megértem..." Ez a szövegtéma egyébként erősen foglalkoztatta a Lórántot, hiszen sokkal később, az 1994-es Ez az élet Babolcsai néni című lemezen a Kiveszőben vagyok is hasonló témával foglalkozik, de itt már az egész országra kiterjesztve. A Heavy Medalon több dal is erősen politizál, a Nem érhet baj már a megjelenése előtt botrányt kavart a lemezgyárban, a Lámpagyár egy ezzel a névvel álcázott fegyvergyárról is szól. Az Aranyásó szakkör önmagáért beszél, a Pléhkrisztus klerikális és műemlékvédelmi témát érint, a Hányas a kabát? pedig egy különleges történet, részben a Kékesi Bajnokról szól, akit 5 éves korában, 1956-ban egy gonosz szomszédja a kabátjánál fogva kilógatott a 3. emeletről, és csak annak köszönheti az életét, hogy egy több számmal nagyobb felnőtt férfikabát volt rajta, hatalmas, jó erősen felvarrt gombokkal ezért nem szakadt szét, és nem zuhant le a Bajnok.
Az 1983-ban megjelent Heavy Medal is aranylemez lett. ..."