Hangpróba #453

2021. szeptember 25.

Profi, de egyetlen eleme sincs, amiért újra meg szeretném hallgatni.
Sosem volt kedvenc a hc/sludge vonal, de ahogy az Amenra produkálja, az elég volt ahhoz, hogy bekerüljenek a kedvenc zenekaraim közé. Túl a zseniális Mass sorozaton most új éra következik, de a teljesen egyedi hangról ezúttal sem kell lemondanunk. Dühös, lélekszaggató, nyugtalanító, máshol hidegrázós, valahol mégis egységes és letisztult az egész anyag.
Van az a tech death, ahol sportot űznek a lefogott hangokból és van, ahol dalokat hallhatunk. Utóbbit tudom általában befogadni, ez történik jelen esetben is. Vigyázzatok! Hörögnek benne! Szerintem nem elég mélyen...
Újabb hiánypótló nyuggervonat. Remélem lassan kifogynak az ilyenek az egy éves ajánlhatósági keretből. Régi klasszikus csapat, akik hangszereik mesterei (Battlescarred szólója nagyon ott van), ezért kapnak egy tiszteletbeli pontszámot. A Halloweenhez képest mínusz egy pont a gagyi képért és a satubaszorított golyók miatt kiadott fejhangú visításokért. A borító alapján éreztem, hogy ezt gyorsan le kell tudni... megtörtént. Koca rockerek, a fejlődésben 30 éve megálltak dagonyázhatnak viszont rendesen! :)
Hazai mivolta révén több esélyt kapott, végül meggyőzött. Jó kis lemez.
A német Varg zenekar olyan melodeath/black keveréket játszik, aminek kifejezetten jól állnak a slágerek, sőt, azok tartják életben. Sajnos most nem sok ilyet sikerült írni. Ettől függetlenül jó lemez.A klipes dal már rendesen fárasztott. Ráadásul tovább gyarapítja a kör "egy éves zene, de pont belefér" kategóriáját.
Jelent meg pár igazán érdekes, akár előre mutatónak nevezhető thrash/crossover cucc az elmúlt években, azokhoz képest ez egy szimpla anyag. Ettől függetlenül élveztem.
Death/doom melankóliával átszőve. Az a fajta anyag, amiben pl. dúskál a Solitude Prod. Nagyon mutatós külsőre, de az anyag nem lép túl az átlagon.
Nem emlékszem pontosan, de mintha még én ajánlottam volna cikkírásra dimmuralnak. Remek fekete fém, jó hangulattal. Igazi svéd acél egy jól összerakott, viszonylag friss csapattól.
Nagy név, ezer éve játszott zene. Egynek elmegy, de tömény és unalmas az én fülemnek. Egyszer végigfutott, de a második szám környékén elvesztem a virgák és áriák tengerében. Kell is valami érzelmileg tartalmasabb zene, hogy kiheverjem.
Hiába tért vissza Kiske és Hansen, jó számokat továbbra sem sikerül írni a Helloweennak már hosszú évek óta. Több mint egy órában egyébként nekem ez nagyon tömény is volt, mert nem sok változatosság van a számok között. A Fear of the Fallen még elment, a többi nem tetszik. Akartam menni a pesti koncertre, de ezek után erősen setlist függő a dolog.
Kicsit hajaz az Arch Enemy-re - melo-death női énekessel. Egynek elmegy, de semmi komoly. Viszont nagyon jól szól!
Ez az a fajta doom, ami már inkább szenvedést okoz, mint zenei élvezetet. Egyébként a hangulati faktor óriási, de ez nekem egy kicsit mélyütés volt.
A kanadaiak (úgy általában) nagyon értik ezt a technikás death metal vonalat. A kéttagú halálgépezet kiváló minőségben tolja a gyilkos darálásokat, melyek befogadása azért kíván némi türelmet és toleranciát. A borító szemet gyönyörködtető, úgyhogy összességében jár a magas pontszám!
A zene elég frankó heavy/speed metal, a hangszeres tudás nagyon ott van. Amikor egy férfi fejhangon sikít, azt viszont nem nevezném éneknek. A borító egy vicc, összességében nálam ez ennyit ér.
Mindenféle elfogultság nélkül mondom, hogy ez egy zseniális lemez. Ha van olyan zene, amelyet a progresszív jelzővel lehet jellemezni, akkor ez az a ZENE. Nagyon kevesen tudnak ilyet csinálni! Az én ízlésemhez közelebb állnak a death-es részek, de az egész album valóban egy csodás űrutazás! Gratulálok a zenekarnak, innen is üdvözöllek, Szabó Petya! :)
Sorjáznak a jó kis melodeath/black dalok a német Varg tavalyi albumán. Csupán egy bajom van vele: nagyon kiszámítható a zene. A nyitó dal a legkirályabb, szerintem. Biztosan fogom még hallgatni.
Ez egy átlagon felüli thrash metal alkotás! Hasonlóan megfogott, mint pár körrel ezelőtt az EVILE albuma. Király!
Szépen hömpölyög a zene, de közben rendkívüli módon meg is érint, és nem fullad unalomba.
Nem tudom, hogy ki ajánlotta be, de hálás köszönet érte! Black Metal műfajban az év eddigi egyik legnagyobb alkotása! Ha van kedved, olvasd el a lemezről idén júliusban megjelent ismertetőmet! https://www.femforgacs.hu/night-crowned-ha%cc%88danfa%cc%88rd-2021/
Nekem a Helloween megmarad nosztalgia zenének. Az első három album nyilvánvalóan jelentős szerepet játszott abban, hogy ma is a Fémforgács-ot böngésszem, és metal zenét hallgassak. Az utóbbi évtizedek kimaradtak, kivéve a neten is közvetített, pár évvel ezelőtti (2019?) giga fellépésüket a Wacken fesztiválon. A borító alapján érdekes lehet a kapcsolat a Keeper of the Seven Keyes albumokkal, ugyanis itt az látható, hogy a hét kulcs kihullik az őrző kezéből!
Zeneileg jobbféle melodeath/metalcore(?) szerűség, modern, kerek hangzással, változatosságra való törekvéssel, tetszik. Viszont keresniük kéne egy jó énekest, mert a nőnek se a tiszta, se a "torz" énekhangja nem passzol ehhez a zenéhez. Nem zavaró, nem irrtáló, csak nem jó. A borítókép szép, csak azt a fehér drop shadowt kéne már elfelejteni alkamazni, meg az az Impermanent felirat is meh...
Az Amenra azon kevés zenekarok közé tartozik, amelyeknek sikerült egyedi, markáns, konzisztens, egyből felismerhető zenei és "képi" világot építeni. A Mass éra után némileg másabb az új lemez, például most minden szöveg holland nyelven íródott, talán kicsit lassabbak is ezek a tételek. Abszolút hangulatzene, nem való bármilyen alkalomra. Én elfogult vagyok irányukba, élőben, nagy hangerővel és vetítéssel megtámogatva mindig katarktikus élmény - ezeket a dalok se tudom másképp hallgatni, mint elképzelve koncerten hogyan szólalnak majd meg.
Technikás death metal Kanadából - ez még annak ellenére is kecsegtető, hogy a death metal nem ez az ága a kedvencem, azonban ez a lemez nálam nem működött. Hiába profi zenészek, végig azt éreztem, hogy TÚL SOK, jogosan lőhető el a "kevesebb, néha több" közhely - lényegében csak a kevés lassabb téma tetszett. A hangzás se ok, talán túl steril, vagy nemtom. Ha jól látom konceptalbumról van szó, pontosabban egy saját maguk által alkotott kis világ történéseit mesélgetik, de nem érzek késztetést a sztori megismerésére. Kíváncsiságképp utánahallgattam legutóbbi Cryptopsy-t, és hát az se rádióbarát anyag, mégis sokkal jobb hallgatni, kreatívabb.
Első, és remélhetőleg utolsó találkozásom a zenekarral. Zeneileg túl nagy problémám nincs vele, magabiztosan hozzák azokat a paneleket, amik a '80-as években voltak aktuálisak, a hangzás a mai időkhöz igazított, viszont az efféle énekkel a világból ki lehet hajtani, szóval kösz, én nem leszek a FÉMVÁROS lakója...
Kellemes meglepetés volt ez a lemez, örömteli, hogy itthon is készül ilyen jó értelemben vett (tehát nem hangszermaszturbációs / bazári), minőségi prog rock/metal anyag! Érződik az egységes koncepció a dalokon. Jó arányban vannak jelen a szellősebb, elszállósabb és a dzsidzsizős részek, ez utóbbiakhoz viszont simán el tudnék képzelni hörgést, bár lehet a tematika nem kívánta. Azért "csak" 8 pont, mert az első hallgatáskori lelkesedésem valahogy nem ismétlődött a további hallgatásoknál - ettől függetlenül az egy nagyon jó lemez, igényes rock/metal iránt érdeklődők semmiképp se hagyják ki!
A megboldogult csillebérci MetalFest idején láttam őket, annyi maradt meg, hogy a piros-feketére festett németek. Ez a lemez szerintem egy teljesen faszán összerakott pagan metal cucc, lényegében minden tetszik rajta: jó hangzás, jó tempók, nekem tetsző dallamok, a német nyelv ad egy extra zordikus / harcikus / heroikusságot, a női ének is beleillik. Néhol beleéreztem egy kis Amon Amarth jelleget, de nem vészes, csak iránymutatónak írom. Egyébként ez számomra tökéletes háttérzene, wordpress/css basztatás közben nem vonta el a figyelmem a munkáról, mégis lehetett rá bólogatni. (Időhiányában a kettes cédét nem tudtam meghallgatani, de az ötlet jó, hogy más-más énekessel is megmutatják a dalokat.)
Újabb régi név, akik zenéjével most találkozok először. Szerintem ez egy teljesen korrekt, inkább melodikusságra, mint agresszióra épülő thrash metal anyag - viszont számomra elég neutrális. Semmi bántó nincs benne, akadnak kellemes bólogatós riffek, de különösebb lelkesedést nem váltott ki. A énekdallamoknál érzek itt-ott némi Nevermore ízt. Ha az alaptempó az lenne, mint amit a The Gods Divide-ban hoznak, akkor élném. Eléggé tetszett az instrumentális A Fine Red Mist is, nem hiányzott az ének, és az is jó, ahogy az intro / outro keretbe fogja az anyagot. A borító kissé klisés, de amúgy rendben van.
Teljesn jó soft death/doom bemutatkozó anyag, tetszik a hangzás, tetszik az énekhang, jók a gitártémák is. A bandcamp oldalunkon felsorolnak hatásokat, de számomra sokkal inkább egy lassabb/kimértebb Insomnium sejlett fel. A stílust egyelőre nem váltják meg, bár amúgy miért is kellene, egyszerűen csak jól esik hallgatni, főleg így az ősz közeledtével. A borító is ízléses. (Szimpatikus nekem, amikor egy zenekar instrumentális verzióban is megosztja a dalait, gyakran szívesebben hallgatom azokat, mint az énekes verziókat. Az ő anyaguk is elérhető énekmentes formában is, bár itt most jó az ének.)
Elég felemás anyag ez számomra: kb. fele-fele arnyában váltakoznak a szerintem átlagos és a tetsző részek. Érezhető, hogy a dallamos északi black/death metal-szerűség korlátain belül törekednek a változatosságra. Ha röviden kéne jellemeznem, akkor azt mondanám, hogy modernebb hangzású Dark Funeral / Cradle of Filth keverék. Régebben valószínűleg jobban tudtam volna lelkesedni érte, de ma már nem igazán "adta be", valamint túl gyakran éreztem párhuzamot más bandákkal. De végül nem rossz anyag.
Nekem ők kimaradtak a klasszikus időkből, csak slágereket ismerek, így nem játszik a régiúj tagok miatti nosztalgiafaktor, ettől függetlenül érdeklődve ugrottam neki megjelenéskor - hogy aztán egyszer se sikerüljön végighallgatni, mert beleuntam... Most áthallgatva ez egy teljesen korrekt anyag, gondolom mindent hoznak, amitől Helloween a Helloween. Kerek, tetszetős a hangzás (nem régies, nem túl modern), viszont az album hosszát nem érzem indokoltnak. Dalokon belül billegek a "hú ez egy tök jó dallam, téma / de unom már, minek ez a szóló" részek között. Belegondolva talán az a bajom vele, hogy hiába van profin összerakva, ezeket a témák ők maguk, meg azok a bandák, akikre hatással voltak is számtalanszor eljátszották már, és nincsenek rajta igazán kiemelkedő "slágerek". Amúgy Helloween rajongóknak nem hiszem, csalódást okozna, sőt. A borító nagyon tetszik! Ja, és:: ROBOTKIRÁLY!!! Ez 2021-ben hogy kerülhetett rögzítésre, mostkomolyan :D
Zsánerlemez. Jól esett!
Az első szám az Ogentroost 10:01 perces műremek, 04:22 percig valami morajlást hallhatunk ami intrónak még jó is lehetne csak túl hosszú 04:22 percben, aztán bejönnek a gitárok és a vokál, az énekes hangja egy kiherélt kappan óbégatásából áll, a szám végén némi női vokált is hallani az őrült óbégatás mellett. A második szám a De Dood In Bloei megismétli az első szám 04:22 percig tartó morajlását, hatalmas zenei tehetségről és változatosságról téve tanúbizonyságot! A harmadik szám a De Evenmens a maga 08:01 percével végre már a morajlás helyett gitárzenével indít bár az annyira unalmas és semmitmondó hogy talán alváshoz ideális, gitárszólókra vagy bonyolult témákra senki ne számítson, monoton katatón folyton ismétlődő riffekre annál inkább. A negyedik szám a 11:30 perces Het Gloren megint gitárzenével nyit és mintha az előző szám ismétlését hallanánk, egy bizonyos tétel végtelenített ismételgetése teszi ki a szám egészét, ennek eljátszásához véleményem szerint kb. 3-4 hónapos gitárzenei oktatás elég is annyira primitív, az énekes herélt óbégatása csak még jobban lenyomja az amúgy sem túl tartalmas és izgalmas produkciót. Az utolsó 12:42 perces Voor Immer című szám első nyolc percében nem történik semmi, aztán megint jön a herélt kappan meg az egysíkú gitár és dob. Összegezve nekem ez anti-metal és néhány momentumot meg a jó hangzást leszámítva nem sok értéket képvisel. A metal zene ezen irányzata (vadhajtása) véleményem szerint önmagát felszámoló zsákutca, a saját farkába harapó önmagát felzabáló kígyó képéhez tudnám hasonlítani.
Az ezt megelőző harmadik körben beajánlott Dead World Reclamation lemezéhez képest ez ennyi. Ami negatívum volt az a megállás nélküli Chris Barnes-féle Cannibal Corpse-os hörgés. Lehetett volna kevesebb a ”pofázás”, meg a hangszín is számomra kedvesebb. A zene is nagyon szaggató, kapaszkodó nélküli, megjegyezhetetlen témák sokasága, ahol sportot űznek a lefogott hangokból, ami nem emeli ki a tipikus és átlagos tech death csapatok közül.
Múzeumi látványosságnak elment.
Az előző körbe általam beajánlott progresszív lemezhez képest ez ennyi.
Kellemes darab, de távolról sem maradandó.
Egy újabb nagyszerű thrash alkotás. A gitárok pengén szólnak, a számok nagyon ütnek. Nekem nagyon tetszett. Update: a 9-es lemezek közül most ez tetszett a legjobban, ezért ennek megadom a maximális pontszámot. Elismerésem és köszi az ajánlónak!
Egy újabb kitűnő lemez a körben. El vagyok kényeztetve.
Zsánerlemez. Jól esett!
Nekem is kimaradtak ők a klasszikus időkből, csak pár lemezt ismerek felületesen, így nem játszik a régiúj tagok miatti nosztalgiafaktor nálam sem, ettől függetlenül érdeklődve ugrottam neki megjelenéskor. Csak én ensomhettel ellentétben végig tudtam hallgatni a lemezt egymás után többször is. Rendkívül összetett alkotásról van szó, hallatszik, hogy az anyag már egy jó ideje készült és minden apró mozzanatra odafigyeltek. Szerintem a Helloween rajongók örülnek a lemeznek, mert kitett magáért a zenekar. A lemez részletezésébe nem mennék bele, elég annyi, hogy ez egy profi cucc. Meg esetleg annyi még, hogy ezen a lemezen egy szám egy percében több zene van, mint az Amenra teljes lemezén! Jelen állás szerint a lemez nekem 9 pontos, még sokszor elő fog kerülni, mivel az újra hallgatási faktor megvan. Ezen lemez után a pesti koncertre is szívesen elmennék.
2009-ben alakultak, de csak ez az első LP-jük RYM szerint. Az ilyen jelenségekből többnyire az a végeredmény, hogy az a bizonyos album végtelenül technikás és jól összerakott lesz, de borzalmasan középszerű is. Sajnos ez a murphy-törvény itt is érvényes.
De Doom. Ezekkel először az A38-on találkoztam a Boris után, és sajna meg is gyötörtek rendesen, mert igazából a Boris szettje után az összeomlásig fáradtam és teljesen elfelejtettem, hogy még lesz utána mégegy zenekar. Viszont az Amenra tényleg úgy szól színpadon, ahogy senki más, minden testüregedet betöltő vegytiszta fekete depresszió és kínkeserves fájdalom, ami átjön az énekestől. Sokaknak nem tetszik az ének, én pont az ilyet szeretem, ahol kényelmetlenül érzem magam, és végtelenül fájdalmas. Az én filozófiám hogy minden zenész a zene ribanca, és a művésznek igenis meg kell halnia a színpadon a közönségéért (nyilván átvitt értelemben)
Nagyon lenyűgöző, hogy milyen technikásan tudnak össze-vissza kalapálni, csak közben elveszti a zene minden dinamikáját és stenkjét. A Meshuggának valamiért sikerül úgy csinálni eljátszhatatlan zenét, hogy közben mégis bólogatsz rá, és közben az arcod is letépi.
Ilyen gáz borítóval meg sem akartam hallgatni, de valahogy leerőszakoltam a hallójárataimon. Ez kicsit olyan mint a Borsodi a Kőbányaival szemben. Nem mondanám, hogy jobb az utóbbi, de legalább jellegtelen és ízetlen, így könnyen csúszik. A Borsodi ezzel szemben előtte még halálosan meg is gyötör, annyira kínkeservesen rossz. Ez sajnos mindenképp egy Borsodit kap tőlem a 10-ből.
Egy italbolt neve is lehetne. Az album neve meg nem tudom milyen Among Us kód, de nem tudtam csatlakozni mindenesetre. Az album nem szól jól, a témák NAGYON nem karakteresek, annyira háttérzene jellege van, hogy hihetetlen, amit nagyon sajnálok.
eh
Nem szól jól. Nagyon nem szól jól. Az ének is túl nyálas.
Jobban szeretem általában, ha inkább az ének dallamos metálban. Csodálatos riffelések mennek viszont itt.
Okés
40 évvel a műfaj relevanciája után már nagyon kínosan esik ezeket a hányadék 1981-es digitális szinti hangokat meg egyébként képzett és tehetséges énekesek elöregedett hangszálait hallgatni
Megnéztem a lentebb linkelt akusztikus videót is, az sem változtatott a véleményemen.
"Koca rockerek" -- ezen jót nevettem. Sajnos ahhoz képest, amilyen minőségi és megbízható zenét tolnak már évtizedek óta, sehol sincsenek ismertségben.
Egy idő után uncsi.
Ez egy közel tökéletes album, a többit pedig meghagyom a fanyalgóknak.
Nem rossz, profi, meg minden, de számomra kicsit egyhangú volt és lehetett volna rövidebb is, vannak rajta töltelékszámok.
Végigszenvedtem ezt a valamit. Az a legidegesítőbb az egészben, hogy ennek az idegbetegnek a pszichotikus üvöltözése/rikácsolása/óbégatása tönkrebassza az egészet (a kántálós vokál is remek azért), és számomra teljes mértékben élvezhetetlenné tette. Így sokkal többet nem is tudok ezen értékelni, pedig a zene és hangzás nem lenne gáz. Azt pedig, hogy e pszichotikus rikácsolás elviseléséhez kell a hű, de nagy zenei, értelmi és/vagy érzelmi intelligencia/tolerancia meg nyitottság (mert ez igaz kéne, hogy legyen visszafelé is, ám valahogy az mégsem megy), is unalmas már olvasni. Ez a vokálnak nem nevezhető valami max. a mazochistáknak tetszik (és itt most szigorúan a vokálra gondolok csak), akiknek fogalma sincs arról, hogy kicsoda például egy Michael Kiske...akinek a hangjában annyi érzelem, fantázia és különlegesség van, még így, 50 év felett is, hogy ez a "banda" még a talpát sem csókolhatná meg (vagy akár megint említhetem King Diamondot, aki valóban tud letaglózó, félelmetes hangulatot, atmoszférát--és nem csak azt-- teremteni a lemezein, ami úgy kenterbe veri ezt, mint a szart). Ez a lemez mindent csinál, csak nem szórakoztat (amiről számomra a zenehallgatás szól).
A zene profi, de számomra ez túlságosan egysíkú.
Az előző, 2015-ös Extermination lemezükkel pont az volt a baj, hogy baromi hosszú lett (15 dal, 62 percben), így számomra ez a majdnem 39 perc felüdülés volt (főleg egy Amenra után). Egyébként zeneileg hozzák a magas nívót, amit tőlük várni lehet és jellemző rájuk több mint 40 éve. Igen, emiatt veteránoknak tekinthetők, de abszolút nem voltak sosem mainstream banda, innen sem ismeri őket szinte senki, de a hétköznapi metalt hallgatók közül sem, sőt, megnéztem most jó néhány másik magyar oldalt, hát igencsak kevés Raven lemezkritikát illetve hírt találtam, a korai lemezeikről szinte semmit.
Ez számomra, ha lehet mondani, a tökéletes háttérzene (ahogy Puzsér mondaná, nem zavar, miközben dolgozom, igaz, az neki a 4 pont, mint megtudhattuk), a háttérben teljesen jól elhallgatom. Viszont ha oda kéne komolyabban figyelnem, a lemez kb. felénél már elunnám a dolgot. Pedig tényleg kellemes, csak számomra unalomba fullad, és fárasztó egy idő után. Az, hogy magyarok, mindenképp pozitívum, de én például ezért nem fogok jobb pontszámot adni, valamint, mert elsődlegesen én nem az ilyen jellegű zenéket szeretem/hallgatom.
Emlékszem, hogy a Schildfront split anyaggal találkoztam velük először, amiről a Schildfront nóta mai napig a kedvencem tőlük. Aztán bele-vagy meghallgattam az első néhány lemezüket, de utána nem követtem az elmúlt két nagylemezt (a Guten Tag-ot úgy emlékszem, még hallgattam), mert valahogy nem annyira kötött le. Ez a lemez viszont szintén jó lett, már nem egészen olyan, mint a Schildfront, de nem sok bajom volt vele. Idővel bepótolom a köztes anyagokat is. Valamint, engem egyáltalán nem zavart a német nyelv, sőt, nagyon is szeretem a nem csak angolul éneklő bandákat is. A második CD-n (még mielőtt valaki felhozná, hogy miért van a linkelt youtube-listán ennyi szám) a lemez dalai különböző vendégekkel hallhatóak, mint például Farkas Zotya az Ektomorfból vagy éppen Robse az Equilibriumból, érdekességképpen teljesen jó lett az is.
Eddig ennek a csapatnak a munkásságát sem ismertem, de nem volt ez a lemez sem rossz háttérzeneként. Igaz, itt azért egy-két dalra, témára felkaptam a fejem, közelebb áll hozzám a stílus. Megint csak ki tudom emelni az instrumentális A Fine Red Mist számot, mint talán a legjobb és a nagyon szép outro-t (Monument to Ruin), csak kár, hogy ilyen rövid.
Egyáltalán nem volt rossz, számomra háttérzenének most tökéletes volt, miközben az órarendet finomítgatom. Az utolsó, instrumentális szám valóban talán a legjobb a lemezen.
Nem rossz zúzda, a kritikában leírtak is rendben vannak. Szeretem a szimfonikus/epikus black/death vonalat (az Immortal-féle blacket kevésbé), de nekem annyira nem tetszett, mint Dimmurtalnak. Számomra is rendben van, de vannak ennél jobbak is ebben a stílusban (például az Ex Deo új lemezére nagyon kíváncsi vagyok, de sajnos nem volt időm még meghallgatni). A svéd szövegvilág ad neki egy pluszt, mint mondjuk a Finntrollnál is.
Ennyi ostobaságot leírni, amit itt olvasok egyeseknél a bandához kapcsolódóan...a Janceké a kedvencem, ami akkora ordas nagy baromság és hülyeség, hogy az hihetetlen (sokan jókat röhögnek rajta). Sok mindent le lehet írni erről a 3 énekesről, akik ebben a bandában vannak, de azt, hogy "elöregedett hangjuk lenne"...szégyen. Pont, hogy az ellenkezője igaz, mindhárman kurva jók még így 50 felett is és ez tény. Feljött itt, hogy az Amenra lemezéről csak jó értékelések születtek, hát, én a Helloweenhez kapcsolódóan sem nagyon olvasok rosszakat... A lemezről nem igazán tudok rossz dalt mondani, de a legjobban az előzetes Skyfall mellett (ami az elejétől a végéig egy speed/power/heavy metal mestermű mind a 12 percével) a Best Time, Fear for the Fallen, Mass Pollution, Cyanide és a Robot King számok jöttek be a legjobban. Az irántuk érzett tisztelet miatt megérdemli a lemez a max. pontszámot.
Ez egy hosszadalmas nyögve nyelős útkeresés, és még messze a vége.Viszont jó lenne ha keresnének egy másik énekest mert a mostani egy nagy nulla.Melodeathben sokkal jobbak vannak, mondom ezt úgy hogy nemszeretem a stílust.
Ezt az albumot már már kihívás hallgatni. Ezt kb vagy imádod (és elfogult vagy irányába) vagy nem érted( és nem is hibáztatlak érte), így igazán nehéz komoly pontszámot adni vagy őszintén ajánlani.De ezért szeretjük a HP-t. Nekem bejön a cucc, viszont közelsem érzem olyan profinak mint amennyire annak akar látszani, inkább egy elborult show ez mint maradandó alkotás.
Playlistbe betolsz egy számot, tökéletes max 2őt, de album szinten unalomba fullad, lehetne ez sokkal jobb ,és úgy gondolom hogy bennük van az X ,csak még kell egy kis idő hogy kihozzák magukból.
Tekernek, fejhangon visítanak, unalomba fullad, a metal albumok tele vannak balladákkal meg slágerekkel, én nem találtam most egyiket sem, tehát nem nagyon tudok pozitívumot mondani.Borító miatt ritkán adok plusz vagy minusz pontot most sem teszem, bár rettenetes.
A kör legjobbja, aki szereti a Pink floydot vagy az Opethet imádni fogja, vannak rajta olyan fasza pillanatok hogy nem hiszed el , csak pislogsz,végre egy igazán jó lemez!!!
Voltak rajta jó pillanatok, de istenigazából ezt sem fogom ajánlani senkinek és én sem veszem elő többet önként. Klisék és nyúlások halmaza.
Ez egy sehovasetartó céltalan bolyongás, egy idő után már zavaró volt hallgatni. Őszintén mondom , hogy nem értem mi tetszik rajta bárkinek.
Kellemes volt, főleg az utolsó szám, de nem került be az újrahallgatandó mappába.
Csak fülessel, csak hangosan, imádni való , néhol számomra szinte már slágeres , de ezt most nem negatívumként értem. Szépen összerakott kerek album.
Volt gyerekkoromban egy Takt musicos válogatás kazettám a zenekartól , rongyosra hallgattam, de már akkor is éreztem hogy ez a zenekar itt végetért, ha már mindenképp ilyen metalt akarok hallgatni(borzasztó ritkán van ilyen hangulatom) akkor inkább Iron Maident rakok a lejátszóba. Most is inkább hallgatnám az új Maident mint ezt.
Figyelemre méltó egy lemez tele jó számokkal. A zenészek nagyon tolják, de ügyesek is. A borító is nagyon szép.
Az már rég rossz ha valami extra technikai feltétel kell egy lemezhez. Más jó lemezhez miért nem kell? A lemezen lévő fura zene előállításáért, mint alkotó tevékenységért adok 4 pontot.
Jobbat vártam. Ez sajnos elég sablonos tech-death.
Lelkes egy csapat még ennyi év után is, ami tisztelendő.
Azt nem mondanám hogy az album nem szól jól, de a háttérzene jelleggel egyetértek.
Kellemes és élvezetes lemez.
Az énekes orgánuma egészen Iced Earth-es, ami bejön. Fantasztikus gitárjáték hallható a lemezen. A szólók már önmagukban megérnek egy misét. Kár hogy csak ritkán adnak ki lemezt.
Nagyon kellemes és élvezetes lemez. A billentyű és a gitár nagyon jól kiegészítik egymást.
Valóban jó, bár nem tartalmaz olyat amit már ne hallottam volna korábban más lemezeken.
Na úgy látom megyünk át faszméregetésbe, csak itt a minél hosszabb annál rosszabb. Ha ilyen alapon közelítünk, akkor az új Iron Maiden meg 1 pontos? Közröhej! Jó számokat továbbra sem sikerült írni??? Ez a banda pont arról híres, hogy szar számokat ír, most meg aztán különösen! Közröhej! Vicc! Nevetséges!
Az énekes nő!
Nem kell.
Nagyon zajos.
Nem nekem való.
Na ez igen! Így kell ezt.
Egy ekkora legendára a minimum pontszám a tízes.
Mérges a kis hölgy, nagyon mérges... A női extrém vokalizálásról nem változott a véleményem és nem azért, mert emancipáció ellenes lennék. Nyilván joga van egy nőnek is hörögni, károgni, acsarkodni. Csak számomra ez a tevékenység nem számít nőiesnek. Az Aversed pacsirtája szerencsére legalább annyit énekel, a szó eredeti értelmében (tehát tisztán, dallamosan), mint amennyit extrémkedik és szerintem jobban is teljesít e téren, mint a hörgimorgiban. A muzsikusok képzettek, a zene kellően változatos szóval alapvetően ez egy jó lemez.
Hmmm... a témák hosszas ismételgetésével olyan hipnotikus hatást képesek elérni, mint Tarr Béla a filmjeivel. A spoken word részek és a dallamos énekkísérletek is tetszenek, egyedül a "hisztérikus" vokállal nem tudok mit kezdeni. Pontosabban ezt a fajta vokalizálást nem kultiválom. Erős lemez ez, de hasonló stílusban rám a Neurosis alapvetései nagyobb hatást gyakorolnak. Mely korongokat szerintem az Amenra legénysége is előszeretettel hallgatta/hallgatja.
Kétségtelen, hogy tehetséges zenészek alkotják a csapatot, de a technikás death/brutal death metal mindig is távol állt tőlem és gyanítom, ez már így is marad.
Én nem mondanám öregesnek a zenét, hisz veterán létükre komoly tempót diktálnak. Ami másrészről sajnos azt is jelenti, hogy szinte az összes dal magas sebességi fokozaton zakatol. Szerintem jót tett volna több középtempós nóta csatasorba állítása! Amúgy viszont mind zeneileg, mind szövegileg sablonhegyeket hallhatunk. És ezt még a valóban nagyszerű hangszeres játék sem tudja teljes mértékben kiegyenlíteni. Sebaj, több, mint 40 éves működés után ők is megírták a maguk "Acélvárosát"... :D
Lásd, kritika!
Ez a lemez akár egy belépő is lehet fiataloknak, vagy kevésbé fiataloknak az extrém(ebb) zenék világába. A vokálstílus szerintem még azok számára is könnyen befogadható, akik nem szeretik a hörgést, morgást, károgást. Úgy tűnik, ahogy öregszem, kezdek megbarátkozni a német nyelvvel. Pár éve még úgy gondoltam, hogy csak a Rammstein-nek áll jól, de láss csodát, a Varg esetében sincs bajom vele. Sőt!
Az Evolution of Chaos lemezük anno eléggé betalált, de ez az új album most nem fogott meg annyira. A műfaj keretein belül próbáltak változatosak lenni, ez többé kevésbé sikerült is nekik. Hisz a klasszik (főleg Bay Area) thrash témák mellett, modernebb (Machine Head és társai) ízű megoldások is felütik a fejüket. A saját, Heathen-ös hang viszont számomra hiányzik. Akármelyik thrash csapat kiadhatta volna ezt a korongot...
Zeneileg tetszik és ezt a fajta jól artikulált, mély hörgést kedvelem. Nick Holmes is hasonlóan nyomta a korai (és kései) Paradise Lost lemezeken. De az átlagosan jónál nem ér többet számomra. Tipikusan "négyes alá" lemez.
Frankó lemez, az extrém mivolta ellenére is dallamos, a tiszta énekes részek is jól állnak nekik, a gitárszólók patentek. Viszont a vége felé nekem kissé lankadt a figyelmem.
A srácokról köztudott, hogy szeretnek bolondozni (egyes dalok, dalcímek is ennek tudhatók be) ezért mekkora lett volna már, ha Glen Benton valahogy beletrollkodott volna a Fear of the Fallen dalba és a jó sokszor elhangzó "decide" szó helyett behörgicséli, hogy Deicide! :D Egyébként nem igazán ismerem a banda diszkográfiáját, 1-2 klasszikus lemezüket hallottam, a modernebbekről pedig pár nótát. Minőségi ez a mostani és "örökösnek" kikiáltott felállás által elkövetett album, de szerintem is ütősebb lehetne 45-50 percben. Jahhh és a Skyfall klipjéből az is kiderül, hogy ha Robert Downey Jr. valami okból kifolyólag nem tudná legközelebb vállalni Vasember szerepét valamelyik Marvel filmben, akkor Kiske simán beugorhat helyette! :D
Ígéretes banda. A lemez egy kicsit talán hosszú és emiatt túl tömény lehet egyeseknek, valamint a közepén egy kicsit leül, de ez még így is bőven jó. A kedvenceim a Close My Eyes és a Malaise tételek voltak.
Nem igazán tudtam mit kezdeni ezzel, pedig párszor nekiestem.
Passzolom, mert a brutál death metált nem kedvelem.
A maga műfajában (speed/heavy metal) nosztalgikus, nagyon is, a valóban bugyuta borító ellenére is. A The Power, a címadó és a Battlescarred számok tetszettek a legjobban.
Érdekes zenei utazást rejt a lemez, amely hol lelassul, hol felgyorsul. A felgyorsuló részek nekem jobban tetszettek.
Hozzák, amit eddig is, dallamos black/death metal, számomra érdekes szövegvilággal. A lemez első fele hibátlan, a 793, Schildwall, Auf die Götter nyitó hármas telitalálat.
Minőségi thrash zene, a lemezről a címadó, valamint a The Blight tételek tetszettek a legjobban, valamint az instrumentális dal is elég jó.
A hangulatot és a nívós zenét sikerült jól összegyúrni a lemezen, egyik sem megy a másik rovására. A banda nagyon érzi ezt a stílust. A kedvenceim az Elusive Light és a Reflections in the Ice.
A Fires in the Distance után erre most nem tudtam annyira ráhangolódni, de alapvetően rendben van.
Már nagyon vártam ezt a lemezt és nem okozott csalódást. A lemez egységesen magas színvonalat nyújt, így nem is emelek ki számokat, nekem mindegyik nagyon tetszik.
A nyugisabb momentumok egész hangulatosak, de alapvetően átlagos. A nő hangja tényleg nem passzol bele, számomra ez főleg a tiszta énekes részeknél jött ki.
Hagytam neki időt, mert már az első hallgatáskor éreztem, hogy ez nálam „beérős” zene lesz. Az énekes hangja valami isteni, mindig a Psychonaut 4 ugrik be róla, ami hatalmas kedvencem (a vokál miatt IS). Leginkább éjszaka, vagy alkotás közben tudott működni, mivel ebben a hangulatban érdemes elmerülni, úgy teljes az élmény.
Jajj, ez a borító... :D Ami a zenét illeti, szerintem rettentően öreges (ez valahol érthető is, hiszen nem egy mai banda), unalomba fullad az egész. Nincs meg benne az az energia, ami miatt szeretem a heavy metált.
De rég hallgattam már Vargot, szinte meg is feledkeztem róla. :D Akkoriban találtam rá, mikor még csak ismerkedtem a metállal, a könnyű befogadhatósága miatt akkor nagyon szerettem is. Nem egy világmegváltó zene, nem is különösebben maradandó, de élőben még mindig jót lehetne bulizni rá.
Ennek most sikerült megfognia, pedig elsőre azt hittem ez is egy egyszer hallgatós, átlagos anyag lesz. Nagyon tetszik a melankolikus hangulata, az énekes hangja és a szinti is kifejezetten jól áll neki. A borító gyönyörű.
Többet vártam tőle, számomra ez közel sem a black metál csúcsa. Kellemes, de nem túl maradandó darab.
Mint egy sütemény, amibe ötször több cukor került a kelleténél, és még le is öntötték rózsaszín cukormázzal. Biztos van aki jóízűen megenné, de nem én leszek az.
Egyelőre nem teszik ez nekem fenntartások nélkül. Nem, nem a hörgős női ének, mert ha ez a végeredmény mindegy, milyen torokból jön. A hörgés ilyen fajtája és az ének ilyen fajtája együtt nekem céltalanul szélsőséges. Van erre sokkal több és jobb példa a modern metalban. Az amolyan rossz-informatikus megközelítés: 0/1 és nincs potméter. Pedig a zene többet rejt magában, noha annak egy része is inkább sportteljesítmény a sebességre hajtás miatt. Mégis megfogott kissé, meglehet, hogy többször érdemes meghallgatnom.
Hú, ez a zajos hangzás, amit itt a Fémforgácson-on ismertem meg, mint akármilyen ambient, nagyon érdekes. Hol durván elutasítóvá tesz, hol elragad. Mikor kezdett sok lenni nekem, akkor a Voor Immer-ben megint zseniálisan szól a változó keverés. Ez a minden együtt, a düh, a bánat, a gyász, a gonoszság, üresség és teltség, black/ambient/HC/meg olyanok, amiket már nem tudok megnevezni (majd megnézem a többiek mit írtak). Tán most először adok magas pontot arra, amit biztosan nem vennék meg a polcra és biztosan először, amit nem is fogok.
Ez a produkció nekem egyáltalán nem tetszik, eszembe sem jutna hallgatni. A zene, mint alkotás azonban eléggé összeszedett és kiforrott. Így abban a stílusban, amit már nem ismerek és óhatatlanul az úttörőkhöz viszonyítom szerintem elég korrekt, ám kissé lapos. Amúgy a dob sztem elég jó. Nagyon nehezen birkózom meg azzal, amit a videoklipben láttam. Ezekhez képekhez legalább annyi állásfoglalást, vagy irányultságot várnék, mint egy Slayer Angel of Death-hez (valljuk meg az sem sok). Így inkább egy norvég szigeti mészárláshoz hasonlít, amit Hannibál L. koreografált. Ezért nem tartom jónak és tovább rontja a pontomat.
Valamikor imádtam ezt a bandát. Egy gyerekkori barátom sorra vette az LP-it, én pedig vettem szalagra. Jó volt a sokszázadik meghallgatás után is, pedig lassabb és hosszabb lett… Most amikor ezt viszont érzem és már nem tetszik annyira. Igazából nem számítottam másra, de nem olyan erős, hogy nagyszínpados legyen. Inkább a több évtizedes rutint értékelem.
Ez egy lenyűgöző zene. A Camel és főképp az Eloy korai korszakát élem át újra, némi BÖC-tal és Pink Floyd-dal. Óriási, hogy ezt a mások szerint avittas zenét és hangulatot ilyen frissen és igényesen hallom újra, és önmagát adja, mindez csak hasonlóság. (Megvettem CD-n is. köszönöm, a cikk/interjú írónak)!
Ez a stílusában meggyőző korrekt alkotás. Kevés ilyesmit hallgatok, de nekem külön tetszik, hogy németül sikerre viszik ezt a hol feszes-pattogós (nagyon együttmozgó) máskor könnyeden elszabaduló hangszerekkel/futamokkal előadott nyers muzsikát. Leginkább az jut az szembe, hogy profi, mint amikor egy akár 34 évet is megélt középkori harcos újra hadba vonul.
Nagyon olyan erősségű, mint tavaly az Evildead, vagy a Flotsam utolsó előtti lemeze – a számomra. De valamit hiányolok, talán, hogy kicsit sablonos. Modern thrashként szerintem elég jó, de valószínűleg nem fogom megvenni.
Na, ez érdekes. A szellős-lebegős zene, némi sötétséggel és súllyal, a dörmögő-hörgő ének. Kicsit DT-is, de (ajánlásotokra vettem a legjobbnak mondott lemezeit) ezt nem bánom. Több dallal is változatos, zeneileg kalandozó és jó a ritmusa az éneknek, és a zenének együtt. Alighanem ez a hárfás hangzás, a ritmizálás az, ami megfogott. Az ezredfordulós skandináv viking/sötét melankóliák gömbölyű, vagy vijjogó gitárral pedig külön bejöttek.
Nagyon sötét a zene, a megosztott klipek hangulata is borzongató! A zenéhez hasonlót a Fémforgácson meglehetősen sokat hallunk a hírek között. Közöttük ez sztem kissé sablonos. De persze nehéz lehet megkapóan újat alkotni. Több mint zavar, hogy nincs ember, aki így játszik dobon: vagy élő ember tele effekttel, vagy dobgép direkt irónikusan progamozva, majd valamelyikőtök megmondja. Átfordítva azonban ez egy érdekes megközelítés. A vartyogás-károgás messzire nőtt az évtizedek alatt, itt tán inkább az eredeti mesteréhez hasonló. No így összességében máris elég gonosz-hideg és stílusos. Így is pontozom.
Friss, élvezetes. Annyi hangszert (beleértve az énekeseket is) hallok, amennyien vannak, mindenki játszik a szó legszebb értelmében. Mi meg élvezzük. És nem adják alább, hogy majd egy rádió játszik egy 3 perces dalt. Kit érdekel ez, legyen 12 perc, ha így van tere. Nem unalmas, arányosak a motívumok, szerintem nagyon jó lemez.. Szép a bortíó is, a CD(k) kiállítás is igényes.
Köszönet az ajánlónak. Év lemezei között van.
Tömény.
Rockváááros, gyönyörű fények! Rockvááros, EMBEREK!! Nem lettem túl stresszes a lemezt hallgatva, igazából sokkal rosszabbra számítottam a kommentek és a borító alapján. Korukhoz képest még egész energikus is. Mondjuk az Ossian lehetne akár ilyen is rinyametál helyett.
Nekem a Walls of Jericho volt az első igazi metál albumom. Az unokabátyám vitt haza kocsival valahonnan, kb 8-9 éves lehettem és amikor kiszálltam, kezembe nyomta valami piaci hamis kazettán, tok nélkül. Hetekig hallgattam egyhuzamban. Nyilván nagyon sok idő eltelt, de az nem sok jót jelent az új lemezre nézve, ha 3 dal után inkább az első albumot akartam hallgatni. A helyzet az, hogy több mostani banda is van, ami a Helloween örökségéből él és sokkal izgalmasabb albumaik vannak, mint ez itt. Minőségi zene, de nem túl érdekes témák, túl hosszan taglalva. Korábbi anyagaik iránti tiszteletből meg nyilván nem adok 10-est...
További opciók: Szabályzat A pontozáshoz, ajánláshoz be kell jelentkezned
Szűrők: mind csak állandó hp tag csak olvasói
AJÁNLÁSI, PONTOZÁSI SZABÁLYZAT
Figyelmesen olvasd el, mert a be nem tartás szankciókat vonhat maga után.
2021. szeptember 25.
∑:
1.
Fires in the Distance
Echoes from Deep November
7 8.5 7.5 8.5 9 9 8 6.5 7 9.5 9 7 10 9 9   8.3
2.
Night Crowned
Hädanfärd
9 6 9.5 7.5 9 6.5 8 7 9 7 10 8 6 7 7   7.8
3.
Helloween
Helloween
5 4 7.5 7 9 4.5 9.5 10 5 10 10 7 10 4 10 7 7.5
4.
Heathen
Empire of the Blind
7 6 9 7 10 3.5 8 7 3 10 9 7 8.5 8 7   7.3
5.
Maverick Spirits
7FRVK6
8.5 6.5 9.5 8 7 5.5 5 6 10 5 5 9 7 7.5 10   7.3
6.
Varg
Zeichen
6 8 7 8.5 7 5.5 8 8 5 7 8 7 9 7.5 7   7.2
7.
Aversed
Impermanent
5 7 7 7 9 4.5 8 7 3 9 10 7 9 7 6.5   7.1
8.
Raven
Metal City
4 6.5 5.5 5 6 1.5 10 8 4 7.5 8 6 9 5.5 6 7 6.2
9.
Amenra
De Doorn
10 7 6 10 2.5 9.5 1 1 7 4 1 7 4 9.5 9 10 5.9
10.
Deformatory
Inversion of the Unseen Horizon
9 4 9 5 6 5 5.5 5 6.5 6 5 6 4 6.5 5 8 5.8
∑:
7.1 6.4 7.8 7.4 7.5 5.5 7.1 6.6 6 7.5 7.5 7.1 7.7 7.2 7.7 8 7

Olvasói beküldések


Vélemény, hozzászólás?

Hangpróba #453 – 2021. szeptember 25.: 53 komment

  • mekong szerint:

    A végén Amenra rajongó leszek. Évekig elkerülte a figyelmem, pedig visszanézve többször is volt a hp-n.
    A lenti videoban egy másik arcukat mutatják. Megkockáztatom ez nem is metal, hanem valamiféle post-rock. A video 31. percénél kezdődik a
    “De Evenmens” című dal, ami a mostani hp-ben szereplő albumon is ott van. Érdemes összehasonlítani a kettőt.

    • jancek szerint:

      Egy teljesen random pillanatba beletekerek, és egy Portishead dalt énekel a faszi, innentől az én tiszteletem is hatványozódik

    • ensomhet szerint:

      Viszonylag gyakran szoktak akusztikus vagy félakusztikus koncerteket is adni, teljesen más hangualúak úgy a dalok, de működnek. Az előző lemezről tudom javasolni az A Solitary Reign dalt, nagyon be tud épülni a fejbe, de a Razoreater és a Nowena | 9.10 is ilyenek.
      Ha kedveled esetleg a nyugodtabb, hangulatfestős témákat, akkor tudom ajánalni a Syndrome nevű projectet, amit az egyik gitáros csinál, meg ugye a régi basszusgitárosuk énekel és gitározik a Wiegedood-ban.

  • oldboy szerint:

    Szerencsésnek tartom magam, mert elég széles a zenei látóköröm, ráadásul mindig a pozitívumot próbálom megtalálni 1-1 muzsikában, nem pedig a negatívumot. Ettől függetlenül meg tudom érteni, hogy a HP keretein belül akadnak szélsőségesen pontozók, illetve vannak zenei ízléskülönbségek. Viszont az nagyon nem tetszik, hogy egy páran jó ideje próbálják más irányba vinni a HP-t, és ezzel együtt az oldalt is. Pedig én sem vagyok a hű de extrém muzsikák híve, mégis elfogadom, hogy anno az oldalnak ez volt és a mai napig ez a fő profilja. Nem akarom megváltoztatni, max. annyi, hogy én több olyan lemezről is írok kritikát, több olyan lemezt is ajánlok be HP-ra (régebben rendszeresen, manapság nagy ritkán), amik kevésbé extrémek, kevésbé undergroundak.
    Az pedig még annyira sem tetszik, hogy olyanok próbálnak boymesterbe beleállni, akik gyakorlatilag semmit, vagy csak nagyon minimálisat tettek eddig az oldalhoz, az oldalért! Míg ő túl van már vagy 600-700 cikken, egy csomó híren, addig egyesek csak a HP-n való trollkodásra képesek. A helyetekben megadnám neki a tiszteletet és a többi szerkesztőnek is (nekem nem kell, én már sajnos nem vagyok túl aktív forgácsoló), akik munkája nélkül Ti nem tudnátok hol hőzöngeni és mindent (is) számon kérni!
    Nekem nem hiányzik a folyamatos feszkó, egymásnak feszülés a Hangpróbáról! A zenéről szóló érdemi hozzászólásokat, vitákat támogatom ezek helyett!

    • verfereg szerint:

      Teljesen egyetértek. Igaz én csak most szálltam be a pontozásba, de már 6,5 éve, lelkes kezdőként is rendszeres olvasó voltam, számos remek bandát, sőt, konkrét zenei irányzatokat is innen ismertem meg, amiért nagyon hálás vagyok. Nem tudok magyar nyelven még egy ilyen színvonalas, undergrounddal és extrém zenével foglalkozó oldalt, ezért is örülnék, ha nem változna át a következő Hammerré. Néha kicsit olyan érzésem van (ha már Melkor lentebb hasonlóan közelítette meg a dolgot a másik oldalról), mintha betoppanna néhány full átlagos szexuális kultúrával rendelkező ember egy BDSM partira, és még ők kérnék számon a résztvevőket, hogy micsoda beteg állatok.

    • Melkor szerint:

      Oldboy! Nekem sem hiányzik a folyamatos feszkó, egymásnak feszülés a Hangpróbáról! De ezt boymester provokálta ki, mint legutóbb is, amikor a kerozinos hasonlatot használtam.

    • Sheol szerint:

      Teljesen mindegy, hogy ki hány éve “forgácsol”, hány cikket írt, szerkesztő vagy nem szerkesztő, egy vitában ezektől még nem lesz automatikusan igaza senkinek. Mindenkinek joga van kulturáltan elmondani a véleményét egy fórumban.
      Ezt most általánosságban írtam, senki ellen nem irányult.

      A másik dolog meg, hogy nekem úgy tűnik boymester sokszor mintegy “vitaindítónak” szánja a bejegyzéseit, amit én konkrétan jó dolognak tartok, mert kikerekedhet belőle egy értelmes beszélgetés.

  • boymester szerint:

    milady: szépen lassan el kellene kezdened egy kicsit árnyaltabbá tenned a mélyenszántó gondolataidad, hogy egyáltalán legyen értelme leírni. Egyelőre az egy hetes kislányom produkálja ezt a “kell a cici, nem kell a cici” hozzáállást. A pontszámaid nem érdekelnek különösebben, de jó lenne valami színvonalat felmutatni. Még egy “Nem tetszett, mert idegen tőlem ez a stílus” is megteszi. Engem tényleg érdekelne, milyen indokok húzódnak a jellemzően szélsőséges értékelések mögött.

    • King Diamond szerint:

      boymester: Jancek semmitérő “kritikáit/pontkommentjeit” miért nem teszed soha szóvá? Az ő bődületes baromságaival (a szintén “eléggé szélsőséges/érdekes” pontozását is ideértve) ezek szerint semmi bajod sincsen…miért érzel késztetést mindig arra, hogy megszólítsd a pontozókat, de csak bizonyos részüket? A másik, aki meg ugyanazt csinálja, azzal meg semmi bajod (lásd “Jancek úr”)…

    • boymester szerint:

      Jelen pillanatban azért nem tettem sehová, mert egy lemezt pontozott és nem néztem még rá. Természetesen ott is szívesebben olvasnék rendes véleményt. Nem feltétlenül kell mindenben különbségtételt látnod és kivont karddal megkérdőjelzeni az egyérelmű dolgokat mert fárasztó. Én most kifejezetten kíváncsi voltam, hogy mi van a pontok mögött. Pár körrel ezelőtt egész jó dolgokat írt. A színvonalnövelésre való bozdítás meg csak nem okoz gondot.

    • Melkor szerint:

      boymester! Írod: “nem néztem még rá” “egyértelmű dolgokat mert fárasztó” “A színvonalnövelésre való bozdítás meg csak nem okoz gondot.” Ezzel kapcsolatban boymester már leírtam a véleményemet többször is, de úgy tűnik csak nem bírod megállni a pontozók CSAK egy bizonyos részének kritizálását és a személyeskedést (és akkor még szépen fejeztem ki magam)! Számomra NEM VAGY HITELES boymester, mert bort iszol és vizet prédikálsz! Ismét bebizonyítottad boymester, hogy amit két körrel ezelőtt leírtam nagyon helytálló volt! Ebből idézek is egy részt: “Objektivitásnak a részéről az ismerős trolljain kívül eső pontozók irányában nyoma sincs, provokációnak, megalázásuknak viszont annál inkább!”

    • boymester szerint:

      1. Kíváncsi vagyok valaki véleményére, amihez semmi közötök. Ő is tud reagálni, ha akar, ha meg nem akkor így jártam.
      2. Előző hosszászólásodra is normálisan válaszoltam.
      3. Ezt emésszétek meg mert számomra ennyit ért a téma.

    • CarolusRex szerint:

      King Diamond: Mondjuk ha visszanézed elég nagy a különbség Jancek és Milady között. Jancek is elintéz néha 1-2 szóval egy-egy lemezt, de amíg a többségükhöz normális véleményt ír, addig nincs ezzel baj. Milady írt valaha pár szónál hosszabb értékelést? Janceknek legalább van véleménye, érvei, Miladynek volt valaha? Kb olyan ez az egész, mint amikor a felnőttek beszélgetnek, és egy gyerek belegügyög valami értelmetlent. A másik a nagyon szélsőséges pontozás, senki más nem csinálja ezt rajta kívül. Plusz pár kör után már megismered a többiek ízlését annyira, hogy tudod hogy x-nek nem fog tetszeni y lemez, vagy valami, de Miladynél nincs ilyen, full random repülnek az 1-esek és a 10-esek. És nem elfogultságból mondom, nem ismerem Janceket, de pl itt vagy te is, ritkán értek veled egyet, de neked is vannak érveid, és normálisan pontozol. Ha Miladynek is lennének érvei, nem lenne vele bajom.
      Kár, hogy nem Melkor vagyok, most javasolhatnám Milady azonnali bannolását. 🙁

    • Sheol szerint:

      Én megértelek, hogy szeretnél mindenkinél mélyenszántó gondolatokat olvasni minden album kapcsán, de ez egyrészt nem kötelező a szabályzat szerint, másrészt nem is mindenkinek megy jól szavakba önteni a hallott zenét.
      Ezzel csak azt éred el, hogy legközelebb semmit sem fog írni mílady, rosszabb esetben nem is fog pontozni egyáltalán.

      Nekem például már elegem volt belőle, hogy írjak valami értelmeset a sokadik tucat albumra.

    • Melkor szerint:

      Sheol! Ne gondold túl! Ha milady 9-10 pontot adott volna senkit nem érdekelne, hogy mit ír vagy nem ír. Természetesen ha pl egy Jancek ír hasonlót és ad egy 1,5 pontot azzal sosincs probléma. Ha milady nem pontozna annak meg külön örülne is! Milady ne add fel!

    • boymester szerint:

      Pfff. Nem érdekelnek a pontjai. Az már őt minősíti. Ezzel a jancek hülyeséggel is jössz állandóan. Amint látványosan lesz még két lemez, ahova nem képes normálisan írni, előveszem. Fogalmad sincs arról, hogy kértem már olyan ember felfüggesztését is, akinek teljes mértékben tetszett az ízlése, de a megnyilvánulásai minősíthetetlenek voltak. Most annyi történt, hogy felnéztem ide, láttam 3 új pontszámot és mellettük egy gagyi hozzászólást, pedig érdekelt volna, hogy miért ezek a pontok születtek. Írtam neki, hogy ez nem oké…na utána jöttek a túlgondolások. De hajrá milady, színesíted a trollok palettáját (persze ha akarod, tudsz rendes véleményt is írni ráérő idődben, volt már rá példa)! Szerintem szervezzetek egy felvonulást is csörgőkkel meg dobokkal. Le a szerkesztőkkel! Éljenek a random pontokkal dobálózók és azok, akik hozzáfröcsögnek olyan témához, aminél senki nem kérte ki a véleményüket:) Komolyan mondom, a legnagyobb hibám szerintem, hogy időnként fejlődőképesnek gondolok embereket…
      Sheol: a vitaindításban igazad van. Bár én alapvetően nyersen és gyakran kétértelműen tudok fogalmazni. Akik személyesen ismernek, nem veszik már magukra… Nézd, most is hogy pörög a fórum! Ha ez nincs, megállunk max 10 kommentnél:) És igen, itt kijöttek pro és kontra érvek a Amonra esetében. Még pár értelmes hozzászólás is született és nem csak támogató részről.
      Oldy: igen, jellemzően mást hallunk. De 5-ből egyszer felhívod a figyelmem egy olyan lemezre, amivel magamtól biztosan nem próbálkoznék. Megmondom őszintén, hogy olvasói rangban már csak a ritka cikkeidnél működök, mert ha felnézek a forgácsra vagy az enyém jön ki, vagy egy olyan, aminek segítettem a létrejöttét valamilyen módon:) Most akadt két izgalmasnak ígérkező munkatársjelölt azonban…nemsokára bemutatkoznak.

    • Sheol szerint:

      Privát üzenet küldése már nem működik a ‘forgácson?
      Mert inkább azt kellene ilyen esetben használni először, mert így nyilvánosan szólítottad meg, amibe persze, hogy beleszólnak mások is. 🙂
      Ha már nem lehet ilyet küldeni, akkor ismét csak meglepetten veszem tudomásul, hogy egy már 20 éve is működő dolog került ki a lehetőségek tárházából.
      Van még más metal oldal ami csak visszafelé fejlődik vajon?

    • oldboy szerint:

      Nyugi, Sheol! Továbbra is működik a privát üzenetek funkció! 🙂 Tény, hogy nem minden úgy szuperál, mint a korábbi oldalon, de ez a felület ugye wordpress, a másik pedig nem az volt. És igen, tudjuk, hogy “régen minden jobb volt”.
      De akkor én is fölteszek egy költői kérdést: Vajon van-e még egy olyan régi forgácsoló, aki újbóli visszatérése óta szinte mást sem csinál, csak az oldalt és (ezzel együtt, hacsak bújtatva is) a ‘forgács “üzemeltetőit” kritizálja?

    • Sheol szerint:

      Köszi, oldie!
      Szóval akkor boymester, mint szerkesztő, biztosan tudott a létezéséről, csak nem használta. 😉

      Kétségtelen, hogy igen fura azt tapasztalnom, hogy kb. minden rosszabbul működik, mint mondjuk akár 10 évvel ezelőtt.
      Te biztosan nem veszed ezt a lejtmenetet annyira észre, mert folyamatosan megtapasztaltad, de nekem “egyik napról a másikra” sokkal szembetűnőbb.

      A kritikát meg szerintem inkább megfogadni érdemes és javítani a dolgokon, nem “megsértődni” rajta, 😛

      Egyébként annyira azért nem “tértem vissza”, nem nagyon van miért.

  • mike666 szerint:

    Én tudom, ki Michael Kiske, King Diamondot meg imádom. De szerintem az Amenra vokálja is állat. Össze lehet hasonlítani a hagymát a szőlővel, de minek…

    • boymester szerint:

      🙂 Ez így van. Ha ez így megy tovább, pár kör múlva azért is elnézést kell kérni, ha egy zenekarban extrém vokál lesz:) Vagy nem jóképű az énekes:)

    • King Diamond szerint:

      Számomra meg az Amenra énekesi “teljesítménye” semmilyen zenei értéket nem képvisel, főleg nem az említett két énekeshez képest, akik valóban felmutattak/felmutatnak nem kevés énekteljesítményt/tudást és zenei értéket az albumaikon, ami azért elég lényeges szempont (legalábbis nekem) egy jó album megítélése kapcsán. Az, hogy ez extrém vokál, lehet, hogy valakinek az, de számomra az olyan extrém vokál és zene sokkal több értéket ad, mint amit például a Damned Spirits’ Dance lemezen hallok (nem véletlenül ajánlottam Sanyinak sem a Fáklya rádiós műsorba), ami simán nemzetközi színvonalú és az elmúlt kb. 20 év egyik legjobb magyar lemeze, sajnos mégis eltűntek a süllyesztőben…

    • ensomhet szerint:

      Szerintem nem igazán lehet, vagy nincs sok értelme összehasoníltást tenni. Abban egyetértünk, hogy amit az Amenra és hozzájuk köthető többi formáció művel, az nem egy kategória pl a Helloweennel, csak ez előjel különbözik 🙂 Az utolsó mondatod találó, ez NEM a szórakoztatásról szól. Hogy példával illusztráljam: egy Helloween-jellegű formáció résmentesen felléphetne a taktaharkányi lángosfőző fesztiválon Lufibohóc után, DJ Tibó előtt főműsoridőben, az Amenra meg teljesen nyilvánvalóan nem 🙂

    • Melkor szerint:

      El kéne fogadni azt, hogy az Amenra csak egy szűk rétegnek tetszik és nem hisztizni, mert nem adott rá mindenki 9-10 pontokat! Ez a zene olyan mint a szado-mazo szex, van egy szűk réteg akinek ez bejön, aki a fájdalmat élvezi, de az emberek többségének meg nem jön be, mert a szexnek nem arról kell szólnia hogy fájjon.

    • boymester szerint:

      Teljesen igazad van a szexxel kapcsolatban:) És a pontozással is. Viszont a forgácsot sokan azért szerettük meg sok-sok évvel ezelőtt, mert teret ad a szélsőségeknek és ezekkel foglalkozik sok más magazinnal ellentétben. Ezt is el kellene fogadni, ha már itt vagyunk. Az újaknak régen ez ment, megértették és jellemzően nem bánták meg. Manapság viszont úgy érzem, hogy ajtóstól rontanak be az ú emberek és hatalmas önbizalommal ugranak neki annak, amiről fogalmuk sincs. Ez sajnos az egész társadalomra igaz, a fenenagy egyéniségi láz oda vezet, hogy mindenkinek tök egyformának kell lassan lennie…Ezzel szemben a forgácson nem álltunk félre, nem panaszkodtunk, hanem beálltunk a sorba a pofonért. A két lemez, előadó teljességgel összehasonlíthatatlan. Az egyik lehetne ennyi erővel klasszikus zene a másik meg gengszter rap. Gyakran dobálóznak itt páran a szaksajtóval, meg “más oldalkkal”, jelen esetben az Amenra anyaga a legtöbb esetben magas értékeléseket kap. Ettől függetlenül nem kell szeretni, ahogy másoknak sem a szimpla heavy metalt. Első osztály ez is, csak más liga. Az oldal sajnálatos változása és irányvesztése viszont 1-2 éve már érzékelhető, leginkább a HP keretein belül.

      https://www.femforgacs.hu/hangproba-364/
      https://www.femforgacs.hu/hangproba-237/
      https://www.femforgacs.hu/hangproba-136/

      Ezek mellett senki ne lepődjön meg, ha nekem nem elég az, hogy Nem kell.

      https://www.ghostcultmag.com/album-review-amenra-de-doorn-relapse-records/
      https://exclaim.ca/music/article/amenra_de_doorn_album_review
      https://distortedsoundmag.com/album-review-de-doorn-amenra/

    • Melkor szerint:

      Kedves boymester! Nem az a gond, hogy valakit piszkálsz, mert nem fejti ki a véleményét szerinted megfelelően, hanem az, hogy Te ezt egyoldalúan gyakorlod! King Diamond jól mondta a Jancek példát, de vannak itt még páran akiket valahogy nem mersz piszkálni. Láttam a linkeket. Mert az nem volt egyforma amikor zömmel post-metál lemezek voltak beajánlva?!? Meg ez az állandó siránkozás hogy mi volt 1-2 éve. 🙂 Irigylem az idődet boymester, de komolyan!

    • boymester szerint:

      Jó (és ugyanúgy gyengébb) lemezek, korrekt és ésszerű pontozók, akik tisztában voltak az oldal profiljával és lényegével. Ezt érdemes siratni, mert egyre messzebb vagyunk tőle. De tényleg nem érdemes pazarolni rá az időt, mert nem érted és sajnos soha nem is fogod. Inkább hozom a híreket és cikkeket, hogy a főoldal rendben legyen.
      Ha ez boldoggá tesz titeket, inkább vágnám fel az ereimet egy rozsdás zsiguli sárhányóval, mint hogy jancek saját kiadványait kelljen meghallgatnom:) Nem gondolom kivételnek, csupán ahogy írtam, nem néztem még rá addig a hozzászólására.

    • Melkor szerint:

      Tényleg nem értem boymester hogy miről beszélsz, mert annyi a pontozó az általad kritizált időszakot illetően, hogy már a profilképük nem fér ki! Aztán megnézve az utóbbi három hangpróbát, meg akár ezt is és az általad belinkelt hangpróbákat az összesítő szerint a mostaniak még jobbak! Aztán megnézve a Te átlagodat a mostani és régi hp-kon nem azt látom ez alapján hogy a mostani időszakban rosszabb lemezek lettek volna beajánlva, mint régen! Nem látok sem az össz. sem a Te pontadataidból olyan eltérést, ami alátámasztaná azt, hogy régen jobb lemezek lettek volna beajánlva mint most. És ezek tények! Amik makacs dolgok! Ha szignifikáns eltérést látnék a Te régi (általad belinkelt időszak hp-i) és a mostani hp-k között akkor érteném, de mivel ilyen nincs így nem értem.

    • CarolusRex szerint:

      Mondjuk Kiske hangja már a Keepereken is idegesítő volt számomra, Andit és Kait is sokkal jobban bírom.
      Azt pedig nem értem miért nem lehet elfogadni, hogy nem csak tiszta énekhang létezik a metalban, azt hittem ezen 2021-ben már senki sem akad fent…

    • boymester szerint:

      Én ugyanezeket a lemezeket meghalltagattam volna ugyanígy pár évvel ezelőtt is. A zenészek, lemezek színvonalában nem találok hibát. A pontozó csapat hígult fel az oldal szellemiségének nem megfelő módon. Ez a szado-mazo rajongók helye és ne lepődjön meg senki, ha nyakon vágják a tüskés ostorral, mert kint van a tábla, hogy mire számíthat. Akinek ezzel akad problémája, az baromira eltéved az internet bugyraiban. Ez is tény, amit mint mondtam, nem fogsz tudni megérteni. Nem mindenki ide írogat ám és bannoltat meg pattog. Kb. ötször ennyi privát üzenetet kaptam már, hogy lesz-e valaha újra a régi a HP, mert a jelenlegi irány a legtöbb olvasónak nagyon nem fekszik.

    • Melkor szerint:

      Az előbb még a lemezekkel is gond volt boymester! Most már csak a pontozókkal!?! Akkor javaslom a szabályzatba belefoglalni azt, hogy milyen pontozók pontozhatnak! 😀 😀 😀 A nép monnyon le! 😀

    • boymester szerint:

      JÓ és UGYANÚGY gyengébb lemezek. Tehát ugyanaz…Követelem a szövegértés további fejlesztését. Innentől kezdve azt a három pontot olvasgasd, amit már leírtam. Szerintem szereted te a feszkót….különben nem locsognál itt ennyit, amikor senki sem kérdezett egyetlen alkalommal sem. Itt zártam soraimat. Tényleg van most jobb dolgom is:)

  • ensomhet szerint:

    (Ha a pontozók profilképei nem látszanak, akkor nyomjatok egy újratöltést az oldalra (CTRL+F5 / mobilos megfelelője).)

  • Winci szerint:

    Képzeljétek: Ma megrendeltem a Fires in the Distance-t. Úgy gondolom, érdekesebb lesz úgy elmerülnöm, hogy kezemben a tokot is nézegetem, forgatom, mert valóban – ahogy valaki írta is – szép a borító is. Munkát fektettek bele (ők is). Állítólag 5 nap és ideér. Addigra pont lenyugszom a nagyon [1] jó Maverick, a [2] korrekt és lassú, de jó Maiden, a [3] sztem kiváló Helloween, a [4] furajó, nekem 8-as From the Sky (majd benevezem) és az előhallgatott általam kiválónak gondolt [5] Nova…. [6] a hír miatt is leporolt Dance, és [7] a néhány napja fellelt Chronolgy…. Hiszitek vagy sem újra-újra hallgattam ezalatt a továbbra is “érdekes” [8] Vermineux-őt Spectre-től is. Szóval nálam jól megfér a különleges a “kommersz” mellett. Legyen nekem tartalmas, Úgyis mind underground. Ugye ti se, hallottátok bármelyiket is a Petőfin?

  • Winci szerint:

    Miután feltölöttem a hallgatások után írt hozzászólásaimat elkezdtem olvasni a kommenteket és nagyon jól szórakoztam.. Azt hiszem ezért kedveltem meg ezt a felületet.
    Alig várom, hogy a pontozás a végéhez közeledjen és sorba olvashassam a véleméyneket is az albumokról.

    • ensomhet szerint:

      A Night Crowned-ben ugyanaz dobol, mint aki most a Dark Funeralban, technikailag nem annyira vészes, “csak” viszonylag gyors 🙂 A hangzás meg azért lehet fura, mert gondolom triggerelve van. Itt látható némileg, hogy a Dark Funeralban is hozza a gyorsakat:

  • boymester szerint:

    Melkor: teljesen egyetértek azzal, hogy rossz, ha extra technikai feltétel kell. Viszont amit megosztottam, az sajnos nem extra, inkább alap és sajnos az emberek pénztárcájának különlegesebb. Szimpla belépő szintű felszerelés a minőségi zenehallgatás irányába. Egy jó lemezhez nagyon sokat hozzátesz, viszont a rossznak is durván kiemeli a hibáit. Amikor záporoznak a promós CD-k (hol digipack, hol meg otthon írt lemez, kazetta, bakelitkorong), azért nem árt egy alapfelszerelés. Ettől függetlenül nem vagyok finnyás, mivel utazásnál, egyéb elfoglaltságoknál nincs más, szerintem épp úgy megteszi szórakozás céljából az mp3 is. Persze még itt sem mindegy, hogy egy kásás 800 forintos fülhallgatót használ az ember, vagy legalább egy alapszintű fülest. Pl. a most divatba jött bluetoothos, bedughatós fülesek 30 ezer alatt még kerülendők, mivel új technológiáról van szó és itt kezdődik a minőség. Vezetékesből már 10 környékén kapsz olyat, ami hallhatóvá teszi a részleteket (hozzáértőbb fórumokon a SoundMagic E10-et tartják a fülbe dughatók közül a kiindulópontnak). Korábban nekem sem számított, amíg nem hallottam pár komolyabb cuccot és rá nem döbbentem, hogy egy mp3 mennyit elcsal a zenéből. Nem is gondolná az ember, milyen durva tud lenni a tágabb térrel rendelkező sztereó rendszer, milyen csodákra képes egy hangfaltüske vagy egy szimpla minőségibb kábel.

  • boymester szerint:

    Üdv a Fémforgácson! Ez az underground és az extrém zenék fellegvára! Ez különböztet meg minket másoktól. Extrém zene = extrém lassúsúg, gyorsaság, hangzás, progresszió, szélsőséges megoldások, hangulatok és természetesen vokál. Underground: feltörekvő csapatok, kevésbé ismert csapatok.
    Legalábbis erre törekszünk.
    Minden másra ott a Google, ahol számos zenei oldalat lehet találni… 🙂

  • mekong szerint:

    Ismét végig hallgattam az Amenra albumot. Most is szenvedtem, de most élveztem a szenvedést. Délelött az lehetett a probléma, hogy a munkahelyen a laptop prünnyögője nem feltétlenül erre a zenére van optimalizálva. Ráadásul a hangerőt is levettem, hogy az ablak alatt, az udvaron ne zavarjon senkit. A fölös körtől megkímélhettem volna magam, mert már jártam így a hangpróba miatt. Pár éve a Primitive Man éppen beajánlott albumát kezdtem hallgatni szintén az irodában – akkor még mások is voltak a bent. Kicsit furcsán is néztek, de megnyugtattam őket: 90 percnél biztos nem hosszabb. Akkor is szenvedtem, igaz a többiek is. Aztán otthon meghallgattam ismét a saját cuccon, úgy már egész más volt. Az ilyen zenéhez kell cucc… igaz a többihez, ha élvezni akarjuk… 🙂

    • boymester szerint:

      🙂 Munkahelyen be nem vállalnék ilyet:) (főleg nem iskolában a kisebbek közt, ott marad a Pál Kata Péter…). Nyugalom, csend és egy Sennheiser HD 599 bőven megteszi. Erőteljes utazás a lélek belső bugyraiba.

    • ensomhet szerint:

      Sötét, füstölő, vörösbor – így hallgattam tegnap pontozás előtt 🙂

    • mekong szerint:

      A munkahelyi tolerancia fontos. Most egyedül vagyok az irodában, de régebben, ha a munkatársak elindítottak valami online rádióadást, és is kénytelen voltam hallgatni az ezekből szóló diumdisu és zsigubigule féle szarságokat. Persze utána a legnagyobb nyugalommal bejelentve, hogy most Ace Ventura OST következik. Igaz nem vagyok CC fan, de ilyenkor nagyon jó… 🙂
      Fejhallgató meg nem a stílusom, ráadásul a fület is átveri. Akkor használtam, amikor jobb volt, ha éjszaka csend van, nehogy felébredjenek a gyerekek. Egyik alaklommal egy éjszaka úgy jártam, hogy szépen felhelyeztem a fejhallgatót, elfeküdtem a sötét szobában a szőnyegen és a legnagyobb nyugalommal nekiálltam a zenehallgatásnak. Pár perc után furcsáltam is, hogy az asszony miért kapcsolta fel a villanyt, és miért figyel villámló tekintettel. Akkor villant fel, hogy a hű de jó mikor mellkasomon érzem a basszus és lábdob kellemes lüktetését… Igen, az erősítőn elfelejtettem kinyomni a kimenetet. Reggelig a két gyerekkel szórakozhattam…. 🙂
      Egyébként most is szól a hangfalból a zene, épp a Paranoid albumot hallgatom…

    • boymester szerint:

      Az én fülesem nem csap be, sőt…ugyan belépő szintű, de profi cuccnak számít az erősítővel párosítva. Azt is hallom, ha egy pók elfingja magát a stúdióban:) Persze a hangfalak is gyakran üzemben vannak, de a nyugodt zenehallgatáshoz szeretem a fejhallgatót is. Félig nyitott, szóval azt is hallom komolyabb hangerő mellett, ha hozzámszólnak. Próbáltam a hasonló árkategóriás ATK-t és beyerdynamic fejhallgatókat is (60-70 ezer), de ez bizonyult a legkényelmesebbnek, legtovább hallgathatónak. EZ itt a reklám helye… 🙂 A nagyobbik tesó, a HD600-as már az abszolút audiofil kategória, de az némileg drágább is…

      Egyébként a legdoomosabb kinézetű hangfalak muzsikálnak, amiket valaha láttam:) Castle Knight 2. Egyszer lehet, hogy cserélem egy 4-esre, esetleg 5-ösre, de attól még a nappali nem lesz nagyobb, a csöves erősítőnek meg nem is kell több (Taga Harmony HTA-1000b). Persze akkor szereztem be mindent, amikor brutál akció volt rájuk és sok-sok gyűjtögetéssel, csúszással…

      https://hangkepstudio.hu/Castle-Knight-2-antik

  • ensomhet szerint:

    A Raven anyag szerintem 2020-as.

  • mekong szerint:

    Amenra végig szenvedése után legyen egy kis felüdülés 🙂

    • boymester szerint:

      Bizony nem árt utána a felüdülés:) Viszont pont ez volt a célja is, mint mindíg. Hogy két vállra fektessen, nyomasszon. Ennek az értékeléséhez szükséges a rengeteg zenehallgatásra és tapasztalatra, érettségre (nem szellemi, bár az sem árt, hanem érzelmi leginkább). Túl kell tudni lépni az átlagos, megszokott sablonokon, el kell fogadni az egyébként elég népszerű műfaj alap tulajdonságait (hangzás, vokál, sebesség). Meghallgatni sem lehet akármikor, én sem tudnám. Az eddigi anyagok is igen megosztóan hatottak a HP-re, mivel nagyon függ attól, ki mit keres egy adott zenében. Igazából teljesen meg tudom érteni azt is, akinek sok. Az Amenra egy hangulatra építő, post/hc/sludge alapzenekar, zseniális lélekgyötrő metal, a Melvins szám meg egy hatalmas poén:) Az ilyen zenékről szól számomra és sokak számára a Forgács. A Helloweent meghagyom Jamie Lee Curtisnek és John Carpenternek.

    • mekong szerint:

      Igazából az egész Melvins album lejátszási listáját raktam ide, de csak az első számot játsza le. Na sebaj, aki akarja majd megkeresi…

  • CarolusRex szerint:

    Melkor, ha ennyire nem bírod elviselni más véleményét, minek vagy egyáltalán itt? Eleve mikor mondtam, hogy minél hosszabb annál rosszabb? Nem sok változatosság volt az albumon, 1 órán át ment ugyanaz kb, nekem power metalból ez tömény, ennyi hangzott el. Azt sem értem, miért nem fejted ki a véleményed, mert 1 szót sem írtál az albumról, csak bemutattad megint, hogy egy ovis gyerek szintjén állsz. A szavaimból az is lejöhetett, hogy amúgy kedvelem a bandát, csak ez az album nem talált be, meg az előző pár korongjuk sem. Attól még hogy nagy, kultikus név a Helloween, nem érdemel rögtön 10 pontot, és igen most olyat mondok, amitől leesik az állad: lehet kritizálni. Egyébként hatalmas Maiden fan vagyok, de hallom az új album hibáit bőven, és nem fogok rá 10-et adni, csak azért mert Maiden. Azt hittem egy bizonyos kor felett mindenki kinövi az elvakult rajongást. Egyébként 1 rossz szavam nem lenne a 10 pontodra, ha leírtad volna miért kapja, mert így csak a sértődöttséged érződik.

    Így a végén azért leírom a te szinteden is, hátha megérted:
    Javaslom Melkor azonnali bannolását, mielőtt elpattanna egy ér a fején az idegességtől! Ez már felháborító! Közröhej!!!

  • verfereg szerint:

    Melkor: Miért nem bírod elviselni, hogy valakinek ellenkezik a véleménye a tiéddel? Ilyen alapon én is elkezdhettem volna hisztizni, mikor a számomra 10 pontos albumokra te adtál 1-2 pontokat… de nyilván nem tettem, mert nevetséges és felesleges lett volna. Mindenkinek más az ízlése, és ez így van jól, tiszteletben kéne tartani.

    • boymester szerint:

      Mi bajod a fszméregetéssel? Engem pl. egy hangyafasznyit sem izgatott a zenekar sohasem. Meg a Forgács célközönségét sem, akik az extrémebb, kísérletezőbb zenék miatt szeretik az oldalt. Egy-két lemezzel letudtam a teljes diszkográfiájukat egyszer és úgy hiányzott a folytatás, mint a beöntés… Hatalmas zenészek és jól küldik a heavy/speed metalt. Csak nem érdekel. Számomra dög unalmas sablonműfaj, ahol ugyanazokat a dallamokat csűrik-csavarják folyamatosan. Maidenre 7,5-öt adtam, mert régi barátok vagyunk és sokkal egyedibb dallamvilágot érzek mögöttük, erre gondoljatok oda egy hatost, amibe az egyébként gyönyörű borítót is beszámíthatjuk. Van, akinek elég a név meg a trallalala és kész a metal.
      Egye fene, belevágok a körbe, max. nem tudom befejezni. Pár lemezt már így is hallottam.

  • King Diamond szerint:

    Kedves Ajánlók!
    Mostantól a lemezek beajánlásainál, amennyiben nincs bandcamp-oldala az albumnak, youtube lejátszási listát is be lehet linkelni.

szeptember 25.,
október 01.,