Hangpróba #457 - 2021. november 20.

Meglepően jól esett, most nem éreztem azt a szokásos, tucat közepes szintet.
Én itt egyetlen dalban találtam zeneileg számomra valami igazán értékelhetőt, a harmadikban. Ott több helyen is, de leginkább az utolsó 3-4 percében. Ezt leszámítva semmit, még háttérzenének sem hallgatnám. Nita Strauss 2018-as instrumentális lemeze például az a kategória, amiben ő egymaga az egyszál gitárral elviszi az egész, kicsit több mint 38 perces lemezt, a dobos "csak" kísérő/kíséri. Számomra az a hallgatható instrumentális zene kategória (amennyiben nem "filmzenéről" van szó, amit egyébként magában meg nem is szoktam hallgatni).
Az a probléma, hogy meghallgattam vagy kétszer-háromszor és szinte semmit sem tudok felidézni belőle, hogy mely szám(ok) is voltak kiemelkedőek vagy a számomra leginkább tetszetősek. Talán a vége felé az egymást követő Contamination és The Eliminator (8-9. számok). Az 5-6 perces számhosszt pedig indokolatlannak érzem ebben a stílusban.
Nem ismertem eddig a bandát, de e lemez után mindenképp meg fogom hallgatni az első kettőt is. Nálam a témaválasztás abszolút pozitívum (már csak a Sabaton miatt is), nagyon érdekes és izgalmas történeteket lehet megismerni a banda által, olyanokat is, amik vagy már voltak Joakiméknál is, vagy majd lesz a jövőre megjelenő új lemezükön, mint például a Hellfighters-höz kapcsolódó dal, vagy amik még egyáltalán nem voltak. Megdobják a lemezt a bejátszott világháborús betétek, számomra az egyik kiemelkedő dal pont a Coward balladája, rendkívül szép és egyben lehangoló (ami egyébként a lemez több pontjára is elmondható). Az utolsó számban a skót duda szintén a színesítő elemek közé tartozik. A borító pedig impozáns, ahogy Boymester is írja a remek lemezkritikájában.
Szerencsére csak egy EP, borzalom. Számomra pedig pont ez a fajta black metal az, ami elviselhetetlen és igen, hallgathatatlan. Az pedig külön mókás, hogy 2018 óta ez már a negyedik neve a "bandának", habár az olyan "ötletes" bandanevektől, mint a "Glorificated Genocide" csak jobb lehet...
Valóban rendkívül profi zeneileg, engem a hörgés sem zavart. A klipes Reckoning dal melódiája és gitár-, illetve billentyűjátéka beragadt a fülembe, annyira tetszik, számomra egyértelműen a lemez legfülbemászóbb dala. Azt viszont szintén látom a Metal Archives-on, hogy a korábbi lemezeik vegyes értékeléseket kaptak, de mivel nem ismerem őket, így most csak ezt tudom értékelni, ami elég jó lett.
Csatlakoznom kell azokhoz, akiknek jobban tetszett az előző lemez. Ez sem rossz, de sajnos szerintem sincs rajta annyi slágeres szám, mint a III-on. Johanna hangja továbbra is zseniális, a Crucifix klipje pedig szinte megigéző, nem is tudom, hányszor néztem már meg. Számomra egyértelműen a lemez legslágeresebb dala, ilyenből kellett volna több, mert a második fele valóban leül és kevésbé jó dalok vannak maradtak oda.
Számomra a Caligvla lemezük az eddigi csúcspont, amit ez se tud megugrani, de nem rossz lemez.
Érdekesnek talán mondható, de számomra semmilyen mértékben nem volt izgalmas, sokkal inkább lagymatag. Elment a háttérben, többször is "karácsonyi dalos" érzetem volt a hallgatása közben. Magába a zenébe és a fickó teljesítményébe nem tudok és akarok belekötni, de ilyen fajta zenét én sem igazán hallgatok. Azt nem feltétlen mondanám, hogy nem is nekem szól, bár önszántamból nem hiszem, hogy hallgatnám. Fene se tudja.
Valóban, eléggé közepeske lemez. A többit majd a kritikában.

Vélemény, hozzászólás?

Hangpróba #457 – 2021. november 20. (9 komment)

  • mike666 mike666 szerint:

    Azért nem semmi teljesítményt virított a Massacre meg az Accuser az új lemezein. A fránya 1914 meg csak lopkodja itt a riffeket 🙂

  • Szpeter Szpeter szerint:

    Na, csak nem bírtátok ki rinyálás nélkül, pedig már csak egy nap volt hátra ebből a HP-ből. Gyerekeim kevesebbet vekengnek mint ti.

  • Husky Husky szerint:

    Kedves King Diamond HP felelős Úr!
    Kérem hogy CarolusRex-szel szemben személyeskedés és alaptalan gyanúsítgatás miatt kezdeményezze a Főszerkesztő Úrnál nevezett felhasználó figyelmeztetésben részesítését! Nevezett az utóbbi napokban privát üzenetekben állandóan zaklat személyeskedésével, alaptalan gyanúsítgatásaival, holott pont őt lehetne gyanúsítgatni a vérféreg nevű felhasználó kapcsán hogy a két felhasználó ugyanaz a személy. Tisztelettel: Husky (egy régi pontozó)
    A dolgot már Győr Sándor Főszerkesztő Úrnak is jeleztem, de bízom az Ön határozott és elfogulatlan fellépésében is. Ezt az üzenetet privátban akartam elküldeni de a rendszer nem engedte, ezért itt kellett leírnom!

    • CarolusRex CarolusRex szerint:

      Itt van a teljes privát beszélgetés, szerintem ez nem minősül zaklatásnak, de mindenki ítélje meg maga. Eleve azért írtam privátban, mert nem akartam ebből egy nyilvános balhét csinálni.

      Moderálva: Belső, privát beszélgetés közzétételének nyílt fórumon nincs helye, főleg úgy, hogy a másik fél ebbe nem egyezik bele! És legfőbb ideje lenne befejezni MINDENKI részéről az ilyen meg olyan gyanúsítgatásokat, mert kezd már nagyon unalmassá válni! Ajánljunk, pontozzunk és hallgassuk a jobbnál jobb zenéket!

    • Husky Husky szerint:

      Én nem járultam hozzá a privát beszélgetésem nyilvánosságra hozásához, így azt kérem törölni a nyilvános felületről!

    • Győr Sándor Győr Sándor szerint:

      Uraim!

      Minek kell ez?
      Mindkét érintettnek válaszolok majd privátban is, DE ahogy fentebb olvasható emp és Zoli hozzászólásában ez megint az úgy kezdődött, hogy visszaütött balhé.
      NEM érdekel ki kezdte?
      UTOLJÁRA írom le, a Hangpróba nem vérre megy, ez csak szórakozás, kezeljétek is ennek megfelelően.
      A következő ilyennél nem érdekel kinek milyen vélt vagy valós sérelme van, törlöm.
      Azt meg ne várja senki, hogy ilyen miatt az IP-ket bogarászom, hogy vajon valaki két felhasználónévvel van-e fent.

      Azt még szeretném a figyelmetekbe ajánlani, hogy nem kell itt hangpróbának lenni. Minden lelkiismeretfurdalás nélkül fogom szünetelteni, ha úgy látom. És itt a vége ennek az ügynek.
      Az ilyen hisztire fordított energiát használjátok valami kreatív célra például vagy nyomjatok le néhány fekvőtámaszt…

  • mike666 mike666 szerint:

    Emp: dehát a Varg is egyedül volt 🙂

    • Szpeter Szpeter szerint:

      Sőt, még gépdobozott is! Totálisan igazad van! 🙂 Nehéz ügy ez a raw kérdés… Én a kiskommentemben inkább azt fogalmaztam meg, hogy számomra milyen hozzáállás lenne autentikus, vagy értékelhető ma 2021-ben egy hardcore raw „bandától”. Sokat gondolkodtam rajta egyébként, hogy mondjuk alapból mennyire volt ez őszinte, vagy miről akart szólni anno is. Pl. Varg pontosan ki tudott volna fizetni egy stúdiót, még is egy „Tesco”-os chat mikrofon mellett döntött… vagy valami hasonló volt a sztori. Kérdés, hogy ez egy „őszinte” lépés, döntés, vagy csak poén, vagy az egész „szarul szólunk” csak egy egymásra licitálgatás volt és már szinte poént csináltak a leglepukkantabb produkció eléréséből? A fene tudja, az is lehet, hogy ahány raw banda, annyi különböző motiváció volt ugyanazon lo-fi koncepció mögött… Nekem jelenleg mondjuk a Satyricon és a Darkthrone hozzáállása a legszimpibb, leg raw-bb annak ellenére, hogy még is csak jó a produkciós oldal. Viszont totál minimalizálták a ketyeréket és egyszerűen csak natúr hangszerhangokat szeretnének rögzíteni, átadni és ráadásul a dalírói véna is elég erős. A nap végén azért oda ki tudunk lyukadni, hogy mindenféle hangzástól, mindenféle stílustól függetlenül egy erős dalírói véna szükséges amit itt nem érzek.