Interjú a The Great Old Ones zenekarral (fr).


Naga: Kérlek mutatkozzatok be pár szóban!


TGOO: Mi vagyunk a The Great Old Ones, egy bordói metál banda Franciaországból sötét és atmoszférikus hangzással, szövegileg pedig HP Lovecraft világából merítünk témákat.

Naga: A zenekar megjelenése nagyon szimpatikus, kerülitek a műfaji sablonokat, mint a feketére festett haj, vagy a hulla-arcfestés. Mondanátok pár szót erről is?

TGOO: A TGOO nem egy szimpla black metal csapat. Ezek a dolgok (hullafestés…) egy bizonyos black metal kultusz védjegye volt, és bár mi tényleg szeretjük a műfaj úttörőit, a mi zenei megközelítésünk nagyon eltérő. Sokkal inkább befelé forduló, nem pedig demonstratív.

Naga: Lovecraft témák jelennek meg a szövegben, ahogy már említettétek ezt. Melyőtök rajongója ennek a híres szerzőnek?

TGOO: Igazából mindnyájan nagyon szeretjük Lovecraft műveit. Benjamin, Jeff és Sébastien évek óta hatalmas rajongók.

Naga: Ki/kik a fő dalszerző(k)/szövegíró(k) a TGOO-ban?

TGOO: Benjamin egyedül írta a lemez nagy részét, mivel ő volt az alapító tag. 5 dal szerkezete már készen volt addigra, mire a többiek csatlakoztak a bandához. Jelenleg mindenki kiveszi a részét a komponálásból, de továbbra is Benjamin írja a szövegeket.


Naga: Próbatermes módszerrel dolgoztok, vagy témaküldözgetés megy az interneten?

TGOO: Általában küldözgetjük a témákat egymásnak, és minden tag otthon dolgozik a próbák előtt. Ez nagyon hatékony így.

Naga: Hatalmas atmoszféra lengi körül a zenéteket, viszont nincs billentyűsötök. Ki szerezte a szintitémákat a lemezen?

TGOO: Akár hiszed, akár nem, de nincsenek szintitémák a zenénkben! Minden, ami elhangzik a dobon felül az három gitár, egy basszus és az éneksávok. Néhány gitárra jó sok delay-t és reverbet pakoltunk, és ez néha úgy hathat, mintha szintetizátor lenne.

Naga: Igen, miután aprólépkosabban is megszemléltem a zenekari fotókat, jött a gyanúm, hogy ezek esetleg gitárhangok. Mennyi idő alatt lett megírva ez a lemez? Mármint mennyit dolgozott Benjamin a zenei és a hangszeres megvalósításon? Okosan átgondolt zeneiség jön át, nem az a fajta, ami pár hét alatt megírható.

TGOO: Néhány témát Ben írt meg pár évvel ezelőtt, de a komponálási folyamat jelenleg elég gyorsan folyik. Próbáljuk meghatározott idő alatt megírni és felvenni a számokat (általában pár óra alatt), hogy azok jobban egyben maradjanak. Aztán minden tag a saját részeit otthon dolgozza ki. Ezek után rendszerint két próba kell ahhoz, hogy a dal a helyén legyen. Emellett, folyamatosan gyúrjuk a számokat. Így igazából a dalok állandóan változnak kicsit, nincs is végleges formájuk.

Naga: A borítókönyvecske nagyon elegáns, és jól passzol a zenéhez. A tervezője hallotta a zenét az elkészítése előtt?


TGOO: Nagyon büszkék vagyunk rá két okból. Először is, ahogy mondtad, jól passzol a zenéhez és a szövegekhez. Másodszor pedig azért, mert Jeff Grimal, az egyik gitárosunk csinálta a festményt és a rajzokat is! Nagyon tehetséges.

Naga: Lesz terjesztője Magyarországon az Al Azifnak?

TGOO: Ezt nem tudom, de lehet majd rendelni sok webshopban.

Naga: Sablonkérdés: Mi a világnézetetek? Mit gondoltok az okkultizmusról és a vallásról?

TGOO: Mi mindnyájan Shub Niggurath papjai vagyunk és az emberiség megsemmisüléséért imádkozunk… egyébként nem követünk semmilyen ideológiát.

Naga: A francia metál színtér emelkedőben van. Sok a tehetséges zenekar. Gondolok itt például a Blut Aus Nordra, a Smohallára, vagy az ismertebb Gojirára. Ez a jelenség mostanában jellemző, vagy csak figyelmetlen voltam korábban?

TGOO: Ahogy mi emlékszünk rá, mindig is voltak tehetséges francia bandák. Bár bizonyos megmagyarázhatatlan okokból a francia média nem tanúsított ennek nagy jelentőséget, így nem lehettek ezek a csapatok jelen korábban sehol… Természetesen a Gojira megnyitotta a kapukat, és mostanra, néhány nagyszerű zenekar, mint például a Blut Aus Nord vagy a Deathspell Omega végre megkapta a megérdemelt figyelmet. Ez egy valóban pozitív dolog a francia metálzenei porondon.

Naga: Milyen lehetőségei vannak egy olyan csapatnak, mint a TGOO? Olyasmire gondolok, hogy bemutatkozás, koncertek, kiadók… Hogyan segíti a média a tehetséges csapatokat Franciaországban?

TGOO: Lehetőségünk nyílt, hogy két kiadóval is dolgozhassunk. Franciaországban a LADLO Productions az államokban pedig az Antithetic Records gondozza a lemezt. A srácok a LADLO-nál kiváló munkát végeznek a lemezünk népszerűsítéséért Európában. A promóció nagyobb része a neten történik (webzinek), de jelen vagyunk a nyomtatott sajtóban is. Ezen a nyáron és az év végén adunk pár jelentősebb koncertet, de mivel elég fiatal zenekar vagyunk, egyelőre nehéz jó feltételek mellett fellépnünk. Bízunk benne, hogy a bemutatkozó lemezünk hozzásegít minket ahhoz, hogy számunkra egyszerűbben intézhessük a fellépéseket. De ez az egész most nagyon új helyzet nekünk, meglátjuk hol leszünk egy év múlva.

Naga: Van esély, hogy a The Great Old Ones fellépjem Magyarországon is?

TGOO: Próbálunk bejutni az európai eseményekre. És minden segítséget megköszönünk!

Naga: Köszönöm a válaszokat, sok szerencsét a zenekarnak!

TGOO: Köszönjük!