Öt újabb csemege, öt újabb finomság, amit e heti EP sorozatunkban kínálunk nektek. A ’80-as évek szentségtelen thrash, punk, black tűzében edzett orgia után egy elszállós heavy-psy fuzzokkal teli zenét kaptok, majd egy új horizontok felé sodró post-rock, valamint egy őserejű OSDM és egy forró, pokoli hibrid hasít belétek. Élvezzétek… itt a nyár!
A blackened thrash vonalán mozgó Bastard Cröss simán egy polcra állítható a Midnight, a Wraith és a Venom istenkáromlóan nyers, a ’80-as évek szentségtelen thrash, punk, black tűzében edzett zenéje mellé. A Philadelphia-i csapatnak a Beasts of the Night már a második EP-je, amin négy dalon át mesélik el véres csatákról, fekete mágiáról és egyéb horror történetekkel átszőtt történeteiket. Dalaikból pokoli lávaként törtek ki a thrash alapú riffek, a megfeketedett punk sikálások és gitárjaik epikus magas hangokon sikoltoznak rövid, de annál fülszaggató szólóikat, amikhez robbanásszerű d-beat dobokat raktak. Az egészet a csapat énekes/gitáros párosa, Blasphemous Axe és Heathen Chevalier méreggel átitatott, néhol King Diamond magaságokba szárnyaló énektémái aranyozzák be. Ez a k.urva black / bastard metal, vagy micsoda. A Bastard Cröss nyomja, ami a csövön kifér.
A Lakes Of Wada egy német kísérleti pszichedelikus/stoner/post-metal szólóprojekt, ami Damir Markota multi-instrumrentalista személyes kreatív játszóterének is mondható. Emberünk immáron 2019 óta hozza játékos, egyben korlátok nélküli örömzenéjét. three című EP-je, ahogyan azt a címe is mutatja a harmadik eddigi művei sorából. A 4 instrumentális tételt tartalmazó anyag saját műfaji ls zenei skáláján belül egy meglehetősen széles spektrumú utazásra invitálja hallgatóját. Az elszállós pszichedelikus alapokra felépített dallamaiba épp úgy belefolynak a doom nehézségei, mint ahogyan a post-rock, a ’70-es évekbeli kozmikus hard rock, vagy épp a jazz, a noir ambienet filmzene és az art-rock hatásai, amik így együtt témáinak egy igazán élvezetes, és izgalmas, varázslatokkal teli aurát adnak. Az EP egyébként ingyenesen letölthető. A letöltés tartalmazza a teljes gitárfüzetet .pdf formátumban, valamint a .gpx fájlokat bónuszanyagként.
Az olasz Zugabe a post-rock műfajon belül új horizontok felé kalauzolja el hallgatóit. Lowland EP-jük négy szorosan összefüggő tételt tartalmaz, melyeknek főiránya az elektronikus ritmus alapokra helyezett slo-core atmoszféra, valamint az ábrándos shoegaze robbanások és hangfoszlányok felé halad. Mindezek együttese egy különös rezgést, pulzálást ad a zenéjüknek. Dallamaik visszhangokként lebegnek az fénycsillanások és a mély melankólia szőte, sötét hangfátylán. Az egész olyan, mint egy kellemes kora nyári szórványos esőzáporok, amit enyhén torz széllökések tarkítanak.
A Seattle-i OSDM Fetid szóban forgó Sentient Pile of Amorphous Rot demója nem épp friss anyag, 2017-ben jelent meg. A demóra 4 nyers, lo-fi hangzású pusztító death metal tétel került fel, melyek erősen a ’90-es évekbeli undoritó kripta érzést hozza. Hömpölygő death/doom középtempóik, a grind kezdeti vonalait megidéző riffeik, valamint feszes groovy szaggatásaik meglehetősen egyedi ízt adnak zenéjüknek, amit az óta Steeping Corporeal Mess (2019) debüt-albumukon mondhatni a csúcsra vittek. Igaz az óta nem is nagyon csináltak semmit…
A montreali multi-instrumentalista Frédéric Bergeron Maudiir projektjén mindent hoz, ami a hevy metal és legfőbb előirányzatainak vonalaiba tartoznak. Zenéjében épp úgy jelen vannak a ’80-as évekbeli proto, a ’90-es évek black, a thrash, a metallic hardcore hatásai, mint ahogyan extrémebb crustpunk és a moderd groove vonalai. A Soliloque már a harmadik EP-je, ami egy igazán izgalmas masszát ad a Metallica korai, az Enslaved, Diamond Head, Martyrdöd érájából, valamint bele-bele csipeget Skitsystem és a Voivod agyament hangulatába is. Nehéz olyan zenéről beszélni, amiben magas szinten hasít a középtempós thrash, az északi feketeség, slide gitár, stb… inkább hallgassátok.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.