Flamedrop
Burn Every Clue

(- • 2012)
baathory
2012. augusztus 25.
0
Pontszám
8
Némiképp szégyenkezve jelentkezem ezzel a kritikával csak most, mivel a mosonmagyaróvári Flamedrop zenekar promo-lemeze már egy ideje megérkezett hozzám, és a „nem volt rá időm” kifogás is elég nevetségesen hat, mikor összesen kettő számról kell nyilatkozni, illetve az egyik instrumentális verziójáról. És mivel a fiúk nem is a hazai funeral doom mezőnyt szélesítik, azt se mondhatom, hogy ezek a számok félórásak volnának. Na de ami késik, nem múlik, végül sikerült a polcon rejtőző értékre felfigyelnem.

A zenekarról a myspace és a facebook oldalukon lehet némiképp informálódni olyan alap dolgokról, hogy 2009-ben alakultak, és átestek néhány tagcserén, 2012 eleje óta pedig egy állandónak ígérkező felállással dolgoznak a számíráson; ennek eredménye ez a kisebb bemutatkozó anyag is. A Melodic Death/Thrash Metal, mint önmeghatározás szerintem is helytálló, előbbi javára, mert ha párhuzamokat kellene emlegetni, adná magát a (nomen est omen) korai In Flames és Dark Tranquillity.
Személy szerint ezeket eléggé szeretem, de mivel ezen a vonalon anno elég sokan indultak meg (ha nem is hazánkban), idővel kissé elég lett belőle. Mostanra viszont nagyjából lecsengettnek érzem a dolgot, amit nem úgy értek, hogy kit érdekel ez ma már, hanem hogy a ritkábban megjelenő igényesebb alkotásoknak újra őszintén tudok örülni, ezért a Flamedrop anyagával szemben is megvoltak a magam várakozásai.
A két szám közül az első, Collapse-ot érzem egyedibb hangvételűnek, a Cruel Intentions sokkal inkább bizonyos nagy elődökre emlékeztetett, akik közül nem egy viszont már nem ilyen zenét játszik, úgyhogy ezt nem annyira utánérzésnek, mint inkább nosztalgiának mondanám a szó pozitív értelmében.

A hangzás nagyon állat lett (Nagaarum kollégának lehet, hogy kevésbé tetszene). Ami kicsit meglepett, hogy rögtön a Collapse elején feltűnt, hogy a basszer mintha erősebb és hangsúlyosabb lenne, mint azt ilyen fajta zenénél megszoktam – bár ez egyáltalán nem negatívum. A gitárdallamok nagyon rendben vannak, kreativitásban sincs hiány, bár nem számoltam, hány téma ment le, de jó sok volt, mégsem éreztem szétesőnek a számot. Ami talán hiányzott, az valami markánsabb refrén, hogy az ének is hozzon valami dallamot (itt előbukkant a tisztaének-mániám).
A Cruel Intentions címről rögtön a film jutott eszembe, nem tudom, van-e köze a számnak hozzá, mert a szövegek megértésével problémáim vannak, leírva meg sehol nem találtam őket sajnos. Ez valamivel hosszabb és még összetettebb szám, ahol szintén egy kicsit a refréntől vártam többet, mert mégse járja, hogy az instrumentális verziónál alig legyen hiányérzetem.



Két (és fél) szám után nehéz bármilyen ítéletet hoznom róluk (különösen 10-es skálán kimutathatót), mert ez alapján még megmaradtak a „majd meglátjuk” kategóriában. Összességében viszont örömmel hallgattam a lemezt, mert ha jó páran meg is próbálkoztak már hazánkban ezzel a göteborgi metállal, a műfajt jól művelők nem igazán jellemzőek errefelé. Viszont most úgy néz ki, itt egy zenekar, ahol a kvalitások megvannak hozzá, hogy valami szerethetőt alkossanak, úgyhogy kíváncsian várom azt a bizonyos nagylemezt.

Tagok
Kovács Sándor – Ének
Galambos Bence – Gitár
Fazekas Lajos – Gitár
Thuróczy Lajos – Basszusgitár
Cseh Attila – Dob

Hexvessel Hexvessel
április 24.