Hogy mit hoz a Lord Vigo? Egy nagyon jól sikerült, zsigerből, érzésből felrántott epikus doom metal lemezt, amiben ugyanúgy szerepet kap a klasszikus heavy metal, mint a Candlemass, Solitude Aeturnus féle, eredeti vonulat. De megemlíthetjük nyugodt szívvel a Witchfinder General, Pagan Altar zenekarokat is, mert itt vegytiszta, okkult hangulatú doomot kapunk, amihez mégis sikerült valami egyéniséget is kovácsolnia a zenekarnak, ráadásul még humornak sincsenek híján a képeiket elnézegetve. Ebben szerepe van a rejtélyességnek, no meg Vinz Clortho énekesnek, aki a szegecsekkel telepakolt bilivel a fején és az elmaradhatatlan (időjárási viszonyok és fényviszonyok nem számítanak) napszemüveggel azonnal felismerhetővé válik, amikor elkezd énekelni, akkor pedig mindenki meglepődik, milyen előítéletekkel indult neki egy dalnak.
Tehát bemutatkozó lemeznek veszem az
Under Carpathian Sunt, annak pedig nagyszerű. Itt van a kezdésben már emlegetett
Vigo dala, a
Vigo Von Homburg Deutschendorf, aminek kezdő dallamaitól napokig nem tudtam szabadulni, most is ez szól. Az év doom nyitása után a dal felgyorsul, heavy/doom lüktetésként középtempóval teremt doom orgiát, majd stílszerűen a dal ugyanúgy zárul, ahogy kezdődik.
Vinz remek hangja mellett a háttérben folyamatos szövegtöredékek, suttogások, visszhangok, időnként hörgések is színesítik a dalt, ez a legtöbb számban előfordul. Több szót se róla, ezt meg kell hallgatni. A
Babylon The Great mi mással kezdődhetne, mint egy ezer éves horrorfilm hangjaival, hogy aztán
Candlemasst idéző súlyos riffel folytatódjon. A mágia tapintható, a dal pedig a
King Diamond szellemét is megidézi időnként. Itt azért már érződik az a gyengeség, amiért maximális pontszámot nem kaphat a kiadvány: a hangzással vannak gondok és időnként nem minden van a helyén. Ezt mondjuk nem vettem különösebb problémának, a lelkes amatőrség ezen a kiadványon még hozzá is tesz a hangulathoz. A rövid, de súlyos dalt az
Ishtar – Queen Of The Night folytatja hasonlóan horrorisztikus, paranormális hangulatban. A lassabb részek dallamai azonnal fognak, a gyorsabb refrént viszont szokni kellett, régen volt már, amikor 80-as években jártunk. Monumentális lüktetésével azonban nem lehet nem szeretni ezt a dalt sem. A legsötétebb doom tételt a
The Arrival személyében kapjuk meg ez után, jó 8 percben. Föld alá hangolt riff, kötelező jellegű harangszó, amiért nem kell Ösküre utazni és remek dallamok. A
Terror Witchcraft egy könnyedebb, okkult rockra hajazó tétel, amire szükségünk is van, hogy levegőt kapjunk, mert a
The Sirens kikapar minket a föld alól és a ritkás levegőjű hegyek tetejére emel, ahol fulladozva csodálhatunk rá a tájra. Ismét harang, ismét lassúság és olyan refrén, amit
Lief Edling szívesen elcsent volna a börtönbüntetést is kockáztatva. Az eddig jólesően fekete zenék után a kiadványt a szintén hosszadalmas
In Pago Aquilensis zárja, ami elhozza a műfajtól nem túl távol álló depressziós hangulatot is, szintén magas minőségben.
Nem tökéletes a
Lord Vigo zenéje, hemzseg az apró furcsaságoktól, mint amit kazettáról kazettára másoltak, de a lemez szinte kívánja, hogy ezt tegyék vele és ezt nem tudom negatívumként értékelni. Az
Under Carpathian Sun egy 30 évvel elkésett kiadvány, ami azonnal megragadja majd azt, aki ezt nem bánja. A zenekar szerint a kiadvány 2015-ben jelent meg, a kiadónál több dátum is szerepel, de én a CD formátumhoz való 2016-ot jelöltem. Ez azért érdekes, mert a zenekar oldalán már jelezték, hogy dolgoznak a folytatáson, így nem kell feltételezhetően nem kell éveket várni egy még érettebb lemezre…