AOR
L.A. Concession

(2006)
Caayn
2007. március 22.
0
Pontszám
7

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy francia újságíró, Frederic Slama, aki élt halt kedvenc zenei stílusáért, a felnőtt orientált rockért (AOR). Úgy érezte, hogy belső inditatásai nem találnak kiteljesedésre szakmájában, ezért az Egyesült Államokba költözött és létrehozott egy nagyszabású zenei projektet, amiben hírneves és kevéssé ismert muzsikusok segítségével közzé tehette gondolatait, álmait, vágyait. A vállalkozás neve maga a zenei kategória lett: AOR.




Az első dalcsokor 2000-ben készült el és került felvételre. Kiadására azonban nem jelentkeztek a kiadók. A műfaj hívei CD-R formátumban tudták beszerezni. Érdekes, hogy akkor egyik dallamos rockra specializálódott kiadó nem kapott a lemez után, pedig olyan zenészek szerepelnek a dalokban, mint Gregg Bisonette, Michael Thompson vagy Jeff Porcaro.




A zene pedig színtiszta AOR szigorúan a határokon belül maradva. A stílus előadói általában merítenek a dallamos hard rock elemeiből is, hogy egy kis extra lendületet, életet vigyenek zenéjükbe. Nem úgy Slama; az ő dalai lassan görögnek, néha elérik ugyan a középtempót, hogy aztán újra az érzelmesebb ütemek nyerhessenek teret. Ékes példa erre a nem kevés Toto / Survivor hatással rendelkező Never Gonna Let Her Go. Felettébb különös, hogy az első két szerzemény kifejezetten balladikus. A tempó először a hármas track-nél (Caught Inside Your Heart) éled meg. Itt már néhány torzított riff is előbukkan a refrénben, szerepük viszont nem több
hangzásvastagításnál. Csendesen bújik meg a temérdek lassú szám között a Leave Her To Heaven, ami gitárgazdagságával, szólójával a lemez ékköve. Ez akár Joe Lynn Turner Sunstorm albumán is helyet kaphatott volna.




Frederic barátunk produkciója mindenképpen elismerést érdemel, de nem ártott volna néhány olyan gyorsabb dal, mint a Don’t Let Her Go vagy az Leave Her To Heaven. Ezeket kifejezetten kellemes hallgatni, a többi szerzemény viszont egy fémes/sziklás hangzáshoz szokott zenehallgatót könnyen bealtathat. Az igényesen feljátszott lemez remek háttérzene lehet a napi ténykedésben vagy egy fárasztó nap után.




Az L.A. Concession óta Slama 4 további nagylemezzel – és egy válogatással – örvendeztette meg az AOR rajongókat. Az MTM kiadó pedig igazságot szolgáltatott az első korongnak azzal, hogy 4 bónusz számmal megterhelve – újra – kiadta.

Akela, Jó’vana Akela, Jó’vana
április 05.