Trident
Mindenen Kívül ’EP (2019)

 
A fiatalabb nemzedék talán már nem annyira, de az idősebb metal fanok még jól emlékeznek a berettyóújfalui Trident zenekarra. Az egykori New Village tagjaiból alakult banda 1989 és 1997 között élte legaktívabb időszakát. Zenéjükre a rock / metal stílusán belüli lavírozások mellet leginkább a kísérletezős ipari groove metal és az akkortájt nálunk is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő grunge rock ízei voltak leginkább hatással. Ez idő alatt 5 demót és egy modern zenei felfogásban kiadott nagylemezt jelentettek meg Újabb technológiák (1996) címmel. Első találkozásom a zenekarral az 1993-as, Az Én Időm című demójuknak köszönhető . A demó dalain ekkorra már jól érezhetőek voltak a fent említett hatások, amik az akkori hazai viszonylatokban meglehetősen újként, és nem utolsó sorban egyedien szóltak. Majd 1994-ben jött a HammerWorld elődjének számító Metal Hammer első Demonstráció válogatása és a rajta szereplő Megöl a hideg daluk, ami az egész országot kifektette, a zenekarnak pedig a siker kapuit nyitogatta, amik 1997-ben be is zárultak. Közel 20 év elteltével, ha nem is főnixként, de a ’ 90-es évek szellemében 2016 nyarán a zenekar újra feltámadt és azóta számos koncerten, valamint a YouTube csatornájukra feltett, újrakevert, újrahangszerelt dalaikkal hallattak magukról. 
 

Így dióhéjba összefoglalván a csapat történetét, mindenképp meg kell említenem, hogy 2018 novemberétől a zenekar új frontembere a KabinLáz soraiból ismeret Papp Norbert lett, akit nyugodtan nevezhetünk a hazai kortárs rock / metal generáció egyik ígéretes hangjának és, akivel a napokban megjelent Mindenen Kívül című négy dalos új EP-jüket is rögzítették. 

Az EP négy dala, négy külön hangulati és zenei világot ígér, illetve egyfajta nyitást a Trident egykori hagyományaira épülő, de már új perspektívák felé mutató jövője felé. A kezdésnek felcsendülő címadó daluk egy feszes alapokra helyezett alter-grunge rockos témával indít, amikre lebegősen kúsznak fel Norbi kissé depressziós hangulatúra vett énekdallami, amiket csak még jobban alátámasztanak a refrén alatti elszállós pszichedelikus vibrálások és a keményebb groove betétek, valamint a levezetőben előkerülő űrkütyük hangjai. Ezt követi az Esni Fog erősen rádióbarát, melankolikusan grunge ízű borongós időjárásjelentése Seattleújfaluból.


A Négy Fal masszívra gyúrt elektronikus, iparias riff-lüktetéseivel belső “sötét szoba” énünk falait döngeti meg. Egyfajta tudat nyitogató dalnak is felfogható a maga sorsgyötrő, önmagát szemen köpő világunk felé, amiből az EP-t záró Ózon enyhén vintage, klasszikus hard rock feelingel megszólaló relaxációs áramlatai rángatnak ki, és egyuttal ringatnak is bele egy valamivel több mint hét perces pszichedelikus grunge-szerű andalító látomásba.


Nos, igen! A Trident ezen kislemezén valóban összemosta a múltat, a jelent és a jövőt. Igaz nekem némileg hiányoztak a groove-centrikusabb döngölések, az ipariasabb kattogások. De az is igaz nem is, hogy a klón slágerszámokat vártam, és szerencsére nem is azokat kaptam. Mégis jó érzéssel hallgattam a csapat újgenerációs, merengős depresszióba úsztatott dalait, amik Seattle jellegzetes hanghullámain át vetítik elénk a csapat jövőbeni derengéseit.

Még némi infóként annyit, hogy szó van egy Best Of Trident lemezről is, “ami a múltat összekapcsolja a jelennel, jövővel” ami egyfajta végleges lezárása lesz a zenekar eddigi korszakának. Ez a lemez 11 régi klasszikust és egy bónusz dalt fog tartalmazni, és ha minden jól megy hamarosan digitálisan és CD formájában is beszerezhető lesz.
Explosions Tour
szeptember 30.
VR Sex
szeptember 30.