Dreamwalkers Inc

First Re-Draft (2019)

 

Holland multiinstrumentalista barátunk, Tom De Wit új lemezét már a köré szerveződő zenekar, a Dreamwalkers Inc neve alatt adta ki.
Bár maga a lemez sem új, sőt!
Hisz 2004-ben, First Draft címmel jelent meg a TDW első nagylemeze, mely még Tom, 16 évesen komponált dalait tartalmazta.
Amiket később tovább csiszolt, és 2011-ben, First Re-Draft címmel újra kiadott.
És ahogy 2016-tól elkezdett állandó segítőivel, zenekarával muzsikálni, úgy gondolta, hogy elkészítik az anyag legfrissebb, most már rendes zenekarként feljátszott, aktualizált változatát, ami egyben a Dreamwalkers Inc néven kiadott első nagylemez is lett.

Vagyis a nemrég megjelent First Re-Draft a 2004-es First Draft mai, felfrissített, a 8 tagú Dreamwalkers Inc zenekar által feljátszott változata.
Mondhatnánk, Tom harmadjára húzza le a bőrt ugyanarról… 😀

Bár az első két verziót még nem hallottam, azért bizonyos tekintetben érezhető, hogy főhősünk korai szerzeményei ezek modern köntösben.
Leginkább abból, hogy az e korongon hallható szerzemények kevésbé dalközpontúak, mint a szerintem a TDW legerősebb albumán, a Music to Stand Around and Feel Awkward To!-n található nóták.

A First Re-Draft dalai érzésem szerint túl vannak énekelve.
Mármint szövegmennyiség tekintetében.
Így szinte alig lehet elkülöníteni a verzéket a refrénektől.
A gitárszólóktól eltekintve gyakorlatilag végig szól az ének.
Hol csak Tom dalolászik, hol egy nagylétszámú női kar is beszáll a mókába.

A nyitó Endless-nek mintha nem is lenne refrénje.
Vagy ha van, akkor elkerülte a figyelmemet…
Sok minden történik amúgy a dalban, talán túl sok minden is.
De sajnos igazán emlékezetes momentumot nem tudok megemlíteni.
A Mourning After ebből a szempontból már jobb, itt már keményebb hangvételű éneket is kapunk, de fogós, könnyen rögzülő refrént nem.
Gyanítom a váltott énekes rész lenne a refrén…
A Happy Day aztán egy viszonylag fogós refrénnel ajándékoz meg és a kórustéma is ebben sikerült legerősebbre az első három számot figyelembe véve.

A dobhangzással mondjuk nem vagyok kibékülve, mert bár koncerteken egy élő ütős is a zenekar részét képezi, gyanítom a lemezeken még a mai napig Tom programozott dobja hallható.
Ez a korai időkben még érthető volt, amikor egyedül, max. vendéggitárosok segítségével készítette a lemezeit, de most, hogy egy nyolctagú zenekar van körülötte, igazán használhatnának akusztikus dobot, vagy ha tévedtem és “rendes” dobszerkón lett följátszva az album, akkor kaphatott volna természetes hangzást, ehelyett a műanyag helyett!



Az Innerburn a lemez leghosszabb száma (bár a szöveges videót meghúzták vagy másfél perccel), zeneileg még rendben is van, de megjegyezhető, hamar ható énekdallamot ebbe sem sikerült applikálni.
Mert bár tény, hogy nem háromakkordos zenében utazik Tom és csapata, de 1-2 korábbi TDW albumon akadtak olyan dalok, amiket 2-3 hallgatás után már dúdoltam.
Itt most más a helyzet, pedig túl vagyok már vagy 7 fülelésen…
A Dreamwalk viszont abból a szempontból mindenképp érdekes, hogy szólóéneket nem tartalmaz, csak némi kórusozást.
Jól is esik a fülnek a hangszeres dominancia!
A New Strength pedig C64-es prüntyögéssel indít, majd az album talán legteátrálisabb dalává forrja ki magát. Igazi szimfó-prog metal kompozíció kerekedik ki belőle.
Összességében, az olykor kicsit idegesítő szintis hangszínei ellenére is a lemez egyik legerősebb dala ez!

A szellősségével, visszatérő dallamaival, hangulati töltetével a Your Room a legkerekebb, legtöbb kapaszkodót nyújtó nóta.
Szintén meggyőző a záró My Loss atmoszférikus, zongorás nyitánya.
De a műszimfós, kórusos folytatás sem gyenge, sőt Tom is hoz egy olyan érdekes énekdallamot, amit eddig hiányoltam tőle!

Szóval összességében nem rossz a First Re-Draft, de őszintén szólva ezt a lemezt élveztem eddig legkevésbé a Tom De Wit neve által fémjelzettek közül, ráadásul most valahogy jobban zavart az egyébként a TDW korongokra eddig is jellemző enyhén sufnituning hangzás.
Főleg a dob, ugye…

Azért kíváncsian várom, hogy mire lesznek képesek legközelebb, ezzel a zenekari felállással, csak épp teljesen új dalokkal a tarsolyukban!

október 18.,
október 19.,
október 21.,