Soto
Origami

(InsideOut Music • 2019)
oldboy
2019. július 15.
0
Pontszám
8
 

Jeff Scott Soto
egy elég foglalkoztatott énekes.
Megfordult már jó pár zenekarban, de szólóban is nyomul, hol teljes nevén, hol meg csak Soto-ként. Ez utóbbi formációjának nemrég jelent meg harmadik nagylemeze, Origami címmel. Bár az első két korongot nem ismerem, ezt egy keményebb, metalosabb anyagnak ígérte főhősünk. Ebben lehet is valami, hisz az Origami-n hallható muzsika emlékeztet a prog. supergroup Sons of Apollo bemutatkozó albumára, mely csapatban szintén JSS énekel. Persze a Soto inkább direktebb, kevésbé villantós zenében utazik. És nem is jön be annyira, mint az Apolló Fiai. Ennek ellenére aki szereti a fickó hangját, illetve a modernebb hangvételű hard rockot/heavy metalt, az tegyen egy próbát az Origami-val, mert tele van fogós dalokkal. Az már más kérdés, hogy a szerzemények számomra kicsit egykaptafásak. És a dobhangzás sem lesz a kedvencem…



Diszkós ritmusokkal indít a HyperMania, majd a mélyre hangolt gitár már hozza a modern metal feelinget, Soto pedig a tőle megszokott ragadós dallamokat. Azt talán senki sem vitatja, hogy a színtér egyik legjobb orgánummal megáldott énekese a fickó, simán Russel Allen, Jorn Lande kaliber. Erő és dög is van a hangjában. Ami persze mit sem érne dallamérzék nélkül. De szerencsére ő ezzel is meg van áldva! Emlékezetes verzékkel és refrénekkel pakolta tele ezt a szűk 50 perces lemezt. A címadó egy kicsit magasabb sebességre kapcsol az első nótához képest. Ebben is domináns a szintetizátor/samplerek és a mélyre hangolt riffek. A műanyag, triggerelt dob nem az esetem, de úgy látszik valamilyen érthetetlen okból kifolyólag valamiért csak nem akar kimenni a divatból… Halld pl. Dream Theater, meg még egy csomó (nem csak prognak csúfolt) zenekar. Az idegesítő dobsound ellenére bőven hallgatható az Origami és ez Soto-n kívül a technikás zenésztársaknak is köszönhető. Jorge Salan példának okáért csak úgy ontja magából a masszív riffeket és szólókat, az újonc bőgős, Tony Dickinson pedig megereszt egy jófajta fretless basszusgitár szólót a bevallottan erősen Queensryche-os BeLie-ban.



Ami miatt mégsem tudok maximálisan lelkesedni az anyagért az a túlságosan egyívású dalok. Szerkezet és sebesség szempontjából is hasonlóak a szerzemények. Üdítő kivétel pl. a Torn, ami fél lírai és az akusztikus gitáros, szintetizátoros részek olyan hangulatot hoznak, ami a Fates Warning kései lemezeit jellemzik. A Give in to Me-ben is akadnak finomabb megoldások és fogósság tekintetében is a topon van a dal. Naná, hisz egy Michael Jackson nóta! Azokat meg nehéz elrontani, mert általában annyira jó az eredeti alapanyag, erősek az eredeti dalok. Itt is csak annyi történt, hogy Soto-ék berockosították ezt a Jacko klasszikust. Üde színfolt az AfterGlow is, bár még üdébb lenne, ha nem műanyag fúvósokat használtak volna benne. De így is játékosabb, színesebb a lemez többi számához képest. A bónuszként felcsendülő KMAG talányos címe kiderül a refrénből. Kicsit ki is lóg szövegileg a többi tételhez képest, gondolom ezért is lett belőle bónusz.
Szóval KMAG= Kiss My Ass Goodbye.
Ejnye-bejnye Soto bácsi!


Ha csók nem is, de egy képzeletbeli (NEM!!! seggre) pacsi jár azért Jeff-nek és kompániájának, mert készítettek egy minőségi, korszerű dallamos hard rock/metal lemezt az Origami képében. Közel sem világmegváltó, nem is túl izgalmas, de eléggé szórakoztató. Objektíven talán 7 pontot sem érne, de mivel számomra jólesik hallgatni, kap egy gyenge nyolcast.


Combichrist, Megaherz Combichrist, Megaherz
szeptember 25.
Vinnie Moore Vinnie Moore
szeptember 26.
Liturgy, Áron Porteleki Liturgy, Áron Porteleki
szeptember 26.
IHE Slam Party IHE Slam Party
szeptember 27.