Alms
Act One (2018)
    Túltermelés ide, vagy oda, továbbra is gombamód szaporodnak a női énekes, okkultista heavy/doom zenekarok, akik a hetvenes évek pszichedelikus áramlatába is bele-bele mártják szorgos kis mancsukat. Alapvetően nem tudott még túljutni a műfaj elitje nálam a kellemes, de köszönöm, egyszer elég szinten, de a Shadow Kingdom jóvoltából belekóstolhatok a következő hullámba az amerikai Alms zenekaron keresztül. A banda 2016 és 2017 között még The Offering néven működött, a névváltás után pedig azonnal nekiugrott az idén közönség elé került Act One című nagylemezzel. Egy kis kutakodás eredményeképp azért egészen bíztató dolgok is előkerültek a csapatról, például, hogy korábban jóval keményebben képzelték el a végzet hangjegyeinek előadását Oak című zenekarukkal, ahonnan az Alms nagy része származik (Derrick Hans dobos, Danny McDonald gitáros és Bob Sweeney énekes, gitáros).
 

    Bob énekteljesítményét kiegészítőnek került a csapatba Jess Kamen, aki tehát nem egymaga felelős az énekért hölgyként, a dalok többségében a kettős egyszerre munkálkodik, valamint Andrew Harris kezébe adták a basszusgitárt, aki Warhawk nevű thrash formációban húzott le diszkográfiájukat megtekintve teljesen felesleges éveket. Egy doom metal rajongónak az is hajlamos megcsillantani a szemét, ha egy zenekar kapcsán székhelyként Maryland államot láthatja egy adatlapon, maguk a tagok pedig olyan bandákra hivatkoznak legfőbb hatásként, mint a Pagan Altar és a The Obsessed. Az egykori Oak drone/doom vonala azonban nem szűrődött át a jelenleg tárgyalt csapatba egy furcsa, de legalább érdekes fúzió erejéig sem, így csak az maradt, hogy rendesen előásták a vintage rock, hard rock gyűjteményüket, hogy inspirációt szerezzenek maguknak.
    A segítségükkel össze is jött hat teljesen korrekt, de szinte konzervdobozba tölthető és polcra tehető heavy psych/doom termék, amire az erre még mindig éhező hallgatóság teljes magabiztossággal tudja rátenni a mancsát, míg a kiugróbb teljesítményre vágyók várhatnak tovább egy meg nem jelent csodára.
    A vokál tehát egészen jól működik, bár szűkös keretek közt mozog, Jess inkább a billentyűk mögött kap nagyobb szerepet, ami nem egy elhibázott elképzelés. Nagyon hangulatosan szólaltatja meg a dalok alatt szinte végig elterülő klasszikus hammond hangzást és a keverésnek köszönhetően nem tompít, hanem hozzáad a keménységhez. Ezt mind megtapasztalhatjuk a lemezt nyitó, egyébként leghosszabb dalban, ami Dead Water címre hallgat. Az egyszerű, de hatásos riffre felfűzött dal végén kapunk egy vérszegényebb elszállást és szólót is, de itt kiürült a kelléktár. A rövidebb The Toll valamivel pörgősebb, lendületesebb tétel, de csak doom mércével. Egész jó dal, azonban velem pórul járt, mert pillanatok alatt beugrott egy hasonló riff, aminek következtében inkább a norvég Obrero Mortui Vivos Docent lemezét hallgattam végig újfent…


 
    Azt kell mondjam, a hard rock azonban nagyon jól áll az Almsnak, mert a For Shame című dal ezen az ösvényen haladva válik a legkellemesebb részévé a teljes albumnak. Igazi kakaót szürcsölő, garbós boszorkányoknak való múltidézés, ami mintha a The Offering tételben folytatódna, ami már meglehetősen unalmassá válik ennek köszönhetően. A rövidebb Deuces Low próbálkozik a pszichedelikus megoldásokkal, de ez kifullad néhány erőteljesebb torzítás keretén belül, végül pedig a Hollowed zárja a produkciót egy tipikus Black Sabbathot idéző meneteléssel.
    Lazításhoz, sörözéshez tudom elképzelni az Alms bemutatkozását, de ahhoz számos más zenekarra kell rommá inni magunkat a folyékony kenyérrel, hogy erre a középszerű anyagra szoruljunk. Hétköznapi boszorkányoknak, klasszikus riffek kedvelőinek ajánlható a végeredmény, de ha kihagyjátok, akkor sem dől össze a világ.
 
Alms_Act_One_2018
Kiadó:
Stílus:
heavy/doom metal, rock
Értékelés:
 
Pont
: 6.5 / 10
 
Külalak
: Igényes
 
Hangzás
: Jó
Dalok:
1.Dead Water
2.The Toll
3.For Shame
4.The Offering
5.Deuces Low
6.Hollowed
Írta:
boymester
2018. szeptember 8., szombat, 20:20
Facebook:
Mystik - Mystik (2019)
Kritika, boymester @ 2019. április 11., csütörtök, 08:28
Doomicidal - Shadow Of The Gallows (2019)
Kritika, boymester @ 2019. április 5., péntek, 08:31
Magic Circle - Departed Souls (2019)
Kritika, boymester @ 2019. április 3., szerda, 10:04
Spirit Adrift - Divided By Darkness (2019)
Kritika, boymester @ 2019. március 30., szombat, 08:05
Obsidian Sea - Strangers (2019)
Kritika, boymester @ 2019. március 26., kedd, 12:17
Army Of Dagon - Night Of The Mystics (2017)
Kritika, boymester @ 2019. március 25., hétfő, 07:56
Koncertek
Europe Under Black Death Metal Fire
április 26.,
Dürer Kert
Strange Rain Tour 2019
április 27.,
Supersonic - Blue Hell & Kvlt
Unleashed Bastards Tour
április 28.,
Végállomás Klub
The Iron Maidens
május 4.,
Dürer Kert
Tarja Turunen
május 5.,
Szent György napok
Moonglow World Tour 2019
május 6.,
Barba Negra Track
Vienna Metal Meeting 2019
május 11.,
Arena
Ken Hensley & Live Fire
május 22.,
A38 Hajó
továbbá
© 2001-2019 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 0.085 seconds to render