The Bong Cheon Dong

那落迦 (Naraka) (2019)

Néha az ember olyan helyeken bukkan rá újabbnál újabb zenékre, hogy azt nem is gondolná. Ilyen volt számomra a sivatagi sludge/doom metalt játszó Dél-Koreai The Bong Cheon Dong, akik október második hetében adták ki bemutatkozó lemezüket 那落迦 (Naraka) címmel. Próbáltam infókat gyűjteni a bandáról, de nem igazán találtam, annyira frissek, és a frissesség meg is látszik a lendületükön és ez a zenéjükön is. Nem, mint hátrány, hanem mint energia.

A négy fiatalember egy erős blues alapú stoner/sludge/doom metalt nyom, mondhatni “koreai módra“. Bár ha nem ismernénk a származásukat simán mondhatnánk rájuk, hogy egy európai, vagy akár egy amerikai banda. Ha nem tévedek sokat a zenekar neve valami horror mítosszal kapcsolatos… de ebben én nem igazán vagyok otthon. Igaz ez kissé érződik is nyitó daluk a (祭亡友歌) Loss of Brother sejtelmes hangulatú délies blues alapjaiban, ami után egy jó adagnyi mocsár ömlik a nyakunkba a maga fojtogató erőszakosságával. A második szerzeményként érkező 阿修羅道 (Asura-gati) egy komplexebb instrumentális darab, ami egy sivatagos riff-generátor gyújtásával indítja be dallamuk lassan zakatoló V8 hengereit, amik egy könnyed poroszkálós autókázásra visznek.

Kalandunk ezután a kissé nyersebb, enyhén a korai Kyuss korszakát idéző Take My Cigarette és a némileg a ’90-es évek thrash-hardcore gyökereiből kisarjadt 狂症 (Lunacy) kemény vonalasabb gitárjaival és pattogós bőgő játékaival folytatódnak. A címadó és egyben az album záró tételéül szolgáló 那落迦 (Naraka) egy erős Red Fang jellegű blues stoner nóta, ami mellé kellemesen csúszik néhány sörhab.

Természetesen az anyagtól nagy produkciót nem kell várni. Inkább a meglepetés erejével hat, sem mint az újdonságéval. Jól bevált riffek, a jól bevált recept szerint. Minden esetre kellemes hallgatni való.