City Weezle
Taboo

(Szerzői kiadás • 2010)
haragSICK
2011. április 24.
0
Pontszám
9.2

„Anyu mellbimbója vagyok…”
/Chuck Palahniuk – Harcosok klubja/

Itt a húsvét, s itt a locsolás ideje is… de ha a francia City Weezle debütjének borítójára pillantunk, minden beugrik csak az nem, hogy legények lányokat locsolnak a szokáshoz híven. Hadd mondjam ki helyetted kedves olvasó mire is gondolsz; egy felháborító fedő, melyen csak találgatna az ember, hogy kinek a pöcséből és mi folyik spriccel, az ezzel a valamivel teli szájú kis srácra… Találgathatunk, hogy pisi vagy ondó, és ez így ebben a formában több mint felháborító. A teljes booklet viszont kihajtva totálisan mást ad vissza; a srác egy tehén tőgyéből préseli ki a nyers tejet. Na, így már egy kicsit más, ettől függetlenül a korong címe Taboo, amely lényegében találó is. A négy személyes brigád 2005 nyarán esett neki a közös zenélésnek, és 2006-ban és 2008-ban is kiadtak egy-egy demót. Mit várhatunk a leírtak alapján?

Agymenést nem? Agybaszott felesleges ömlengést, valami nagyon elborultat, avantgárdot, megfoghatatlant és nehézkes. Mind egy picit találó, ám zeneileg a fúziós muzsikák halmazába sorolnám az őrült francia négyest. Olyan hatáselméletek érhetők tetten, mint Primus, Buckethead, Zappa, Faith No More, Melvins, System of a Down és hasonló elborult merülések. Érthetetlen dolgok kerülnek elő, pl. az első dal végén egy rádió sáv váltásban a kísérleti Whourkr legutóbbi lemezéről csendül fel egy rövidke darálás, amúgy műfajilag megfoghatatlan: jazz, progresszív, swing, alternatív, blues, blues rock, country, funky, nu-metál és klasszikus és groove rock elemekkel tarkított agyrém, mely össze-vissza halad és még death-grind húzások is akadnak benne!!! A váltások nagy része is minimális átvezetéssel lesz a tisztaságból a jazzes koszos káosszá. Bár dallamos zenéről van szó, ám ettől függetlenül egyáltalán nem könnyed hallgatni való, nehézkes és fárasztó, vidámsága és örültsége ellenére is. Zenészeink a helyükön vannak, ismerik a hangszereiket és nem is félnek kísérletezni. A vokálok is a reppelő szóköpködéstől, a táncdalon át, az epikus beszédig, hörgéstől, ordítástól, károgásig terjed. Minőségi produkció, a fentebb említett hatások és zenekarok mentén, a borítót amúgy Arnuss nevű művész követte el, érdemes nézegetni a webjét itt, nem semmi az illető…

…ahogy a zene se. Bár sehol nem láttam rá utalást, de esélyesnek tartom az elektronikus eklektikus bevágások kapcsán a Whourkr-ból ismert Igorr besegítését is. Nem mondom, hogy bármilyen hiány is lenne arra a halmazra, amit a City Weezer érintett, de jó hogy van. Nem egy tucat, vannak elképzelések és remek ötletek megvalósításokkal együtt. Mindegyik nóta egy kicsit más, némelyik már-már népies, olyan az egész akár egy hatalmas karikatúra, főleg ha a szaxofonok használatát és a hegedűket is beleveszem, pl. a Nimformation egy az egyben a Saban Bajramovi féle Macskajaj, míg a The leprechaun alpesi jodlizás heavy-s punk rockkal. Agyrém, agyrém és anyabaszás, mellesleg a dalok címei is kurva nagy oltások és koncerten is vadbarmok (lásd. itt), de gondolom ezt már írnom sem kellett…

Bring Me the Horizon Bring Me the Horizon
június 16.
Hatebreed, Crowbar Hatebreed, Crowbar
június 17.
Agnostic Front Agnostic Front
június 18.
Wayfarer, Dreadnought Wayfarer, Dreadnought
június 19.