The Silverblack
The Grand Turmoil

(Sliptrick Records • 2015)
oldboy
2015. október 21.
0
Pontszám
7.5
 
Pont egy hete írt 9000Sanyi kollégám a Bastards kiadványáról, mely ismertetőhöz hozzászóltam, beígérve, hogy hamarosan én is olyan bandáról fogok megemlékezni, akiknél szintén hangsúlyos szerepet játszik egy formás női hátsó.
Jelentem, eljött ez a pillanat! 🙂

Az olasz The Silverblack második albuma kerül ezúttal terítékre, melynek már a borítója is sugall valamit. Ugyanis túl sok ruhadarabot nem visel a képen látható néni. Tetkót viszont annál többet. És képzeljétek, a rajz egy hús-vér hölgyet ábrázol, aki szépen pózolt egy fotósnak, a fénykép alapján pedig ceruzavégre kapták.
A szürke kisegérnek nem éppen titulálható nőszemély amúgy Nisha Sara és a torinói industrial rock/metal alakulatot segíti ki élőben kütyüzésével és fenékriszálásával.
Ezen mutatványát rögtön meg is tekinthetjük, ha elindítjuk a lemezkezdő, egyben címadó nótára forgatott klipet.



De ha már itt tartunk, kedves férfitársaim, érdemes belenézni az első lemezük egyik dalának videójába, ott ugyanis több vadmacskát láthatunk. Tarantino és/vagy Rodriguez rajongók talán még azt is észreveszik, hogy van egy enyhe Grindhouse, illetve Sin City feelingje a képsoroknak…

http://www.youtube.com/watch?v=iJg6VbvJssw&


Nyilván ezek láttán másokban is felmerülhet, hogy a külsőségekkel biztosan a gyatra zenéjüket próbálják feldobni, kvázi elterelő hadműveletként alkalmazva az extravagáns csajszikat. Nyilván nekem is ez volt az első gondolatom, de hamar rájöttem, hogy erről szó sincs. Hisz a Grand Turmoil a látvány nélkül is megállja a helyét, és a többi szám is rendben van! Bár nem mondanám magamat industrial/elektro szakértőnek, nekem bizony bejön ez a modern, kütyük által uralt muzsika!
A digó brigád olyan csapatokat nevez meg inspirációként, mint Deathstars, Pain, Combichrist, Jägermeister. Főleg az utóbbit szeretik. Mondjuk, azt én is szeretem… Inni…
A zenéjüket még nem hallottam.
De ilyen névvel rossz nem lehet! 😀

Sok értelmét nem látom, hogy kiemeljek 1-1 szerzeményt erről a bő 37 perces korongról, mert bizonyos szempontból egykaptafásak. Elektronika uralta, táncra késztető tételek követik egymást. A gitár alárendelt szerepet játszik, az élő dobot dobgéppel is kiegészítik, akadnak loopok is dögivel, stb. Tehát mechanikus a hangzás, a kevésbé megdörrenő gitár miatt inkább rock, mint metal keménységű. Egyébként a legtöbb instrumentumért felelős NeroArgento (gitár, szinti, loopok, programozás, vokál) némelyik dalban megereszt egy-egy pofás szólót is, tehát még azt sem állíthatom, hogy teljesen fakezű lenne…
Példának okáért ott van a King-Size Vandalism vége felé bemutatott ujjgyakorlat.
A vezérdalnok, Claudio Ravinale néha Till Lindemann-t, sőt itt-ott még Peter Steele-t is megidézi. Nincs nagy hangja, de elég fogós dallamokra képes. Az egyik legjobban sikerült refrént a Retaliation-ben helyezték el.
Az As Good As Dead-é pedig isten bizony, hogy ABBA-s!
Az Attic Hime-ban hallható női ének is javára vált az amúgy is erős nótának.


Ahhoz képest, hogy nem akartam, mégis kiemeltem pár tételt…
Talán létezik olyan rock-diszkó, amiben nem (rock/metal) sláger követ slágert, hanem táncolható, a gitár és az elektronika házasításából született dalokra tombolhatnak/denszelhetnek az emberek.
Ha van ilyen hely, akkor ott nyugodt szívvel benyomhatnak 1-1 nótát a The Silverblack második opuszáról!

Nálam Jéger nélkül is működik a zenéjük!

Akela, Innistrad Akela, Innistrad
április 25.
Glenn Hughes Glenn Hughes
április 29.