Slayer – Reign in Blood – a thrash metal mérföldköve


1986. október 7-én jelent meg a Slayer harmadik nagylemeze Reign in Blood címmel, a Def Jam kiadó gondozásában. A lemez producere Rick Rubin (aki korábbiakban hip hop anyagok producerlésével foglakozott, vagyis e lemez kapcsán került bele a metal zenei érájába) és a Slayer volt. A lemezt a mai napig mind a rajongók, mind a kritikusok a thrash metal egyik mérföldköveként tartják számon, mely hatalmas hatást gyakorolt a műfajra. A Kerrang! magazin: “Minden idők legkeményebb thrash albumának nevezte“. Előző Hell Awaits lemezükre jellemző 5 – 6 perces hosszúságú számaik helyet most rövidebb, lényegretörőbb, agresszívabb dalokat rögzítettek a közel fél órás korongon.
 

Kerry King
gitáros egy interjúban így beszélt a Slayer akkori szerzeményeinek születéséről: “A riffeket lassabb tempóban játszottuk el, és majd, amikor kész volt egy komplett dal, akkor azt a duplájára gyorsítottuk, megadva a dal végső tempóját. Így lett végül is meg a lemez átütő gyorsasága és lendülete. Eleinte mi sem gondoltuk, hogy a lemez ilyen gyors és rövid lesz. Amíg nem mértük le a lemez hosszát, meg voltunk győződve, hogy legalább 40 perces.

A Slayer ekkora már jól ismert név volt a metalzene színterén. Első két albumuk sikerétől szinte fort körülöttük a levegő. Az 1985-ös második albumuk, a Hell Awaits néhány hónap alatt a 100 ezres eladási példányszámot is túllépte. A Reign in Blood már megjelenése előtt botrányt okozott a kiadón belül. Az Angel Of Death-t szövege miatt szinte azonnal le akarták vetetni a lemezről. De Rick Rubin kitartott a dal mellet, ami végül is a lemez agresszív indító, és 4 perc 51 másodpercében a leghosszabb tétele is lett.


A lemez mániákus tempója csak fokozódik a Piece By Piece, a Necrophobic, az Altar Of Sacrifice és a Jesus Saves hajmeresztő, szélvész riff-váltásaiban. A gyilkos tempókat a Reborn és az Epidemic agresszív offenzívája után a középtempós Postmortem követ, amit a kétségkívül a mai napig a legnagyobb Slayer szimfónia, a Raining Blood zár, ami az Angel Of Death mellett az album másik csúcspontja.


A 29 perces Reign in Blood egy pillanat alatt a csúcsra tört. A lemezt 2017-ben a Rolling Stone magazin a Minden idők 100 legjobb meta lalbuma listáján a 6. helyre rangsorolta. Amolyan fertőzésként járt a metal rajingók körében, aminek hírét a botrányos Angel Of Death daluk alapozta meg, ami extra publicitást hozott a lemeznek és a zenekarnak egyaránt. 

Tom Araya énekes erről így beszélt: “Egyszerűen képtelenek voltak elfogadni, hogy írtunk egy nótát a holokausztról, Auschwitzről és Mengeléről. De ez egy percig sem tudott zavarni. Mi csak dokumentáljuk az eseményeket a dalainkban. Sokan egyszerűen képtelenek felfogni: attól még nem dicsőítjük a nácikat, hogy érdekel minket a második világháború története, és vannak nótáink, amelyek azzal a korszakkal foglalkoznak. Izgalmasnak, érdekesnek találjuk ezt a témát, és egyszerűen csak dokumentáljuk az eseményeket a dalainkban. Én nem csinálok semmi mást, csak eléneklem a nótáinkat, és ezek a számok tele vannak agresszióval, ami rengeteg embernek tetszik.
 
augusztus 22.,
augusztus 22.,
augusztus 29.,